نامه به 50 کشور جهان برای تحریم شهرکسازی اسراییل


1727 بازدید

  نامه به 50 کشور جهان برای تحریم شهرکسازی اسراییل

تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه ای به 50 کشور جهان خواستار توقف روابط تجاری یا خروج سرمایه از شهرکهای صهیونیست نشین در سرزمینهای اشغالی شد

 بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دکتر محمد شطیه وزیر سابق فلسطین و عضو تیم مذاکره کننده در مذاکرات کنونی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با روزنامه فاینشال تایمز که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در یک کمپین جدید با هدف ارتفای حمایت بین المللی برای تحریم شهرکهای اسراییلی و محصولات تولیدی در این شهرک ها با ارسال نامه ای به دولتمردان پنجاه کشور جهان از آنها خواسته است تا از شرکتهای خود بخواهند روابط تجاری خود را با شهرکهای صهیونیست نشین قطع و سرمایه های خود را از این شهرکها خارج کنند. در این نامه آمده است که هرگونه فعالیت اقتصادی در شهرکها غیرقانونی و خلاف قوانین بین المللی است.
شطیه در ادامه گفت که این کمپین همچنین با هدف دستیابی به توافق برای تعلیق یا پایان دادن به توافقنامه های بازرگانی با شرکتهای اسراییلی و موسسه های مالی از جمله بانک هاپولیم و بانک لئومی که هر دو در کرانه باختری فعالیت می کنند و شعبه های خارجی دارند، تلاش می کند. وی همچنین گفت که این دیگر نقش هر کشور است که شفاف سازی کند و به شرکتهای خود درباره غیرقانونی بدون فعالیت در سرزمینهای اشغالی اطلاع رسانی نماید.
شطیه در ادامه گفت که این نامه به کشورهای آمریکای لاتین، اروپا و همچنین آفریقای جنوبی، ژاپن و کره جنوبی و برخی سرمایه گذاران عربی فرستاده شده است. شرکت محیط زیست وئولیا (یک شرکت چند ملیتی فرانسوی که محدوده فعالیتش در چهار زمینه مدیریت و عرضه آب، مدیریت پسماند، انرژی و خدمات حمل و نقل می باشد و در شهرک های غیرقانونی اسراییل در قدس اشغالی سرمایه گذاری می کند) و شرکت امنیتی جی فور اس انگلیس که تامین کننده تجهیزات امنیتی به اسراییل است از جمله این شرکتها بودند که این کمپین خواستار تحریم اسراییل شده است.


قدسنا