اسراییل درحال توسعه سامانه دفاع ضدموشکی جدید


2009 بازدید

اسراییل درحال توسعه سامانه دفاع ضدموشکی جدید

بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در گزارشی نوشت، معادله جنگ در خاورمیانه در حال تغییر است و آینده نبردها بیشتر موشکی و هوایی است تا نبردهای زمینی و رژیم صهیونیستی نیز در حال آماده سازی خود در این زمینه می باشد.

به گفته ی "یوزی روبین" رئیس سابق سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی، آرو 3 (Arrow-3) که در حال توسعه می باشد سیستم فوق العاده ای دارد و احتمالا پیشرفته ترین موشک بازدارنده ای خواهد بود که در جهان وجود دارد.

وی مدعی شد که بزرگترین تهدید برای رژیم صهیونیستی امروزه از سمت موشک های دور برد شهاب 3 ایران می باشد که از عمیق ترین مناطق می تواند شلیک شود و نزدیک به 2000 کیلومتر را طی کند. آرو 3 که مشترکا با آمریکا در حال توسعه آن می باشیم برای متوقف کردن این نوع موشک های دوربرد طراحی شده است. این موشک حتی می تواند موشک هایی در خارج از اسراییل را نیز منهدم می سازد.

ساخت موشک جدید اسرائیل درحالی است که مقامات این رژیم، سامانه های دفاع موشکی قبلی خود را نیزبه عنوان پیشرفته ترین و بازدارنده ترین موشک ها درنوع خود در جهان معرفی کرده اند ،اما در زمان عمل و در جنگ هشت روزه و حملات اخیر حمله موشکی مقاومت به سرزمین های اشغالی این سامانه ها نا کارامدی خود را نشان دادند و تبلیغاتی بودن ادعای صهیونیستها را در این باره به اثبات رساندند.در حملات موشکی تلافی جویانه اخیرمقاومت بیش از130 موشک به سمتسرزمین های اشغالی شلیک شد که سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی تنها توانست سه موشک را رهگیری و منهدم کند. 

آرو، یک سیستم ضد موشکهای بالستیک است که برای اولین بار در تاریخ 7 نوامبر 2002 در پایگاه هوایی Palmachim (پایگاهی هوایی در اسرائیل) به نمایش عموم گذاشته شد. این موشک هنوز در یک کارزار واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته است. سیستم دفاع ضدموشکهای بالستیکی آرو2 (Arrow-2) نیز توسط شرکت MLM وابسته به صنایع هوا- فضای اسرائیل (IAI) یا (Israel Aircraft Industries) طراحی شده است و اکنون در سازمان نیروهای دفاعی اسرائیل به صورت عملیاتی درآمده است.


قدسنا