تهیه تاریخ شفاهی نقش رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس


1798 بازدید

تهیه تاریخ شفاهی نقش رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس

امیرعلی نیک‌بخش  اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در دست برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای جامعه هدف در تابستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌ها آماده شده و در صورت تایید اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های این اداره کل برگزار می‌شود، بیان داشت: تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در برنامه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی در زنجان خبر داد و افزود: در این مراسم فرزندان شاهد موفق و پدران موفق در سالن هلال تجلیل می‌شوند.

نیک‌بخش از جمع‌آوری آثار فرهنگی ایثارگران در استان زنجان خبر داد و گفت: تاکنون آثار مختلف فرهنگی ایثارگران استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص اقدامات لازم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان انجام می‌شود، ابراز داشت: تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در خصوص نقش رزمندگان زنجانی در این دوران از سوی این نهاد تهیه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان زنجان در موزه شهدا تهیه می‌شود، بیان داشت: هر هفته ایثارگران برای ضبط این برنامه دعوت می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های این اداره کل است، خاطرنشان کرد: تهیه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس می‌تواند گام موثری در این زمینه محسوب شود.

نیک‌بخش با بیان اینکه رزمندگان با حضور در این برنامه آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است بیان می‌کنند، ابراز داشت: نقش رزمندگان زنجانی در عملیات‌های مختلف بازنمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه چنین برنامه‌هایی برای نسل جوان ضروری است، افزود: یادگاران دوران دفاع مقدس منابع مهمی برای گردآوری گنجینه جنگ هستند که باید از حضور آنها به نحو مطلوبی استفاده شود.


فارس