تاریخ شفاهی دفاع مقدس اززبان سردارغیاثی راد


1964 بازدید

خبرگزاری شبستان :چهارشنبه ۲مرداد با حضور سردار داوود غیاثی راد جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کشورعملیات کربلای ۴ و ۵ برررسی می شود.
به گزارش خبرگزاری شبستان ،سیده زهرا صالحی سردبیر و تهیه کننده برنامه «حماسه ماندگار»گفت: سرداد داوود غیاثی راد ضمن حضور در برنامه در خصوص عملیات کربلای 5 که با رمز «یا زهرا (س)» در محور شلمچه - کانال ماهی به صورت گسترده در تاریخ 4/12/1365 به فرماندهی سپاه جهت فتح بصره انجام شد، صحبت می کند.

اینکه بعد از این عملیات، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت:"واشنگتن نمی‌داند چرا بغداد تا این اندازه ضعیف است. در واشنگتن گفته می‌شود پیروزی ایران یک فاجعه به شمار خواهد رفت و این نگرانی ممکن است آمریکا را ترغیب کند که کمکهای بیشتری در اختیار عراق بگذارد".

همچنین روزنامه انگلیسی گاردین نوشت:"تحلیلگران پنتاگون که معمولاً قوه ابتکار ایرانی‌ها را در مقابل موانع عظیم، کمتر از آنچه هست ارزیابی می کردند، دیگر احتمال پیروزی بزرگتر ایران را رد نمی‌کنند".

همچنین "حماسه ماندگار"فردا به جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان تقدیم می شود و قسمتی از فایل صوتی این رزمنده دفاع مقدس پخش خواهد شد.

"حماسه ماندگار"چهارشنبه های هر هفته از ساعت 22:30 به گویندگی مهری قلع ریز از رادیو ایران پخش می شود.

تجلی میلاد امام حسن مجتبی(ع) در رادیو ایران
"خانه و خانواده"و "سلام کوچولو" ویژه میلاد دومین امام باغ ولایت و امامت شد.

صابری نژاد گفت: دو برنامه "خانه و خانواده" و "سلام کوچولو"کاری از گروه خانواده رادیو ایران ویژه میلاد امام حسن مجتبی (ع) شدند.

ابراهیم صابری نژاد مدیر گروه خانواده رادیو ایران با اعلام این خبر گفت: "خانه و خانواده" با دعوت از حجت الاسلام حائری زاده به بحث کرامات امام حسن مجتبی (ع) می پردازد. همچنین در گفتگو با مسئولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در خصوص چگونگی کمک و توجه به خانواده های نیازمند صحبت می شود.

صابری نژاد ادامه داد: گزارش از کسی که افراد زیادی را تحت تکفل خود قرار داده است از دیگر بخش های "خانه و خانواده است که فردا چهارشنبه 2مرداد به سردبیری – تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور و گویندگی فاطمه آل عباس ساعت 9:00 صبح پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رادیو ایران ، مدیر گروه خانه و خانوده رادیو ایران ادامه داد: برنامه سلام کوچولو"تنها برنامه ویژه خردسالان فردا با اجرای شعر، داستان و قصه های کودکانه جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی می دارند.

"سلام کوچولو" به آهنگسازی و خوانندگی رامین جواد پور ، بازیگری مژگان عظیمی ، هماهنگی و دستیار تهیه گلریز وکیلی به همراه مجریان کودک این برنامه سپهر راد فرزامی ، امیر حسین حمیدی و فاطمه السادات حمیدی ، سید محمد سپهر ابوترابی تهیه و پخش می شود.


شبستان