انقلاب اسلامی از پانزده خرداد شروع شد


1532 بازدید

انقلاب اسلامی از پانزده خرداد شروع شد


 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: انقلاب اسلامی از پانزده خرداد شروع شده است و باید در گرامی‌داشت سالروز آن اهتمام ورزید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی که در جمع اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت پنجاهمین سالروز قیام 15 تاریخی خرداد سخن می‌گفت، نقطه شروع انقلاب اسلام را 15 خرداد نامید و گفت: جرقه انقلاب اسلامی از 15 خرداد 42 زده شد.
وی با اشاره به اینکه گرامی داشت پانزده خرداد 42 و دیگر روزهای تاریخی انقلاب از جمله وظایف همه است، تصریح کرد: باید این ایام الله را پاس بداریم و یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.
آیت الله مکارم شیرازی با ذکر خاطره ای از ایام ستم شاهی و بازداشت خود در زندان شهربانی پهلوی، افزود: شاه ظلم فراهوانی به مردم می کرد و دژخیمان وی از هیچ جنایتی فروگذار نبودند. زمانی که در زندان شهربانی زندانی بودم، از اتاق کناری صدای افسران و دژخیمان را می شنیدم که می گفتند نباید حتی یکی از تیرهایی که به سربازان می دهند، هدر برود و باید هر تیر، یک نفر را بکشد و در واقع این طور برای شهید کردن جوانان انقلابی طرح ریزی می کردند.
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: جوانان و نوجوانان امروز حوادث 50 سال پیش را نمی دانند و آنها را ندیده اند و برای همین باید فرصتی ایجاد شود تا تاریخ به صورت زنده و قابل لمس در مقابل جشمان آنها نمایش داده شود.
مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: هر چه بشتر در راستای معرفی و زنده کردن یاد قیام 15 خرداد 42 تلاش شود، ارزش بیشتری خواهد داشت و دلسوزان انقلاب از همین رو بر بزرگداشت این قیام تلاش می کنند.
آیت الله مکارمی شیرازی با اشاره به زحمات ملت ایران در راه پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی(ره) برای به ثمر رساندن نهضت اسلامی زحمات زیادی را کشید و راهی را برای پیروزی نهضت ترسیم کرد که نه تنها ایران را از زیر بار سلطه استکبار و استبداد نجات داد، بلکه نوید پیروزی و سعادت را هم به همه مظلومان عالم داد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه شجره طیبه انقلاب اسلامی دارای ثمرات همیشگی است عنوان داشت: این برکات و آثار ارزشمند باید توسط رسانه‌ها تشریح شده و در کتاب های درسی نیز بیشتر به آن پرداخته شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به همزمانی سالروز شهادت امام موسی کاظم و 15 خرداد اشاره کرد و ادامه داد: باید از این تقارن نیز نهایت بهره برداری را داشته باشیم چرا که این مناسبت ها هر کدام دارای ارزش مهمی در تاریخ  اسلام و انقلاب هستند.