سرکوب تظاهرات هفتگی فلسطینی ها توسط صهیونیستها


1617 بازدید

 شرکت کنندگان در تظاهرات در روستای المعصره علاوه براعتراض به ساخت دیوارحائل و ادامه شهرک سازی نسبت به سرقت منابع آبی فلسطینی ها اعتراض کردند. 
 در حمله صهیونیستها به تظاهرات هفتگی به مخالفان دیوار حائل چند فلسطینی زخمی و شماری نیز به دلیل استشناق گازاشک آور دچار مشکل تنفسی شدند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از خبرگزاری فلسطینی معأ نظامیان رژیم صهیونیستی روز  جمعه به تظاهرات هفتگی فلسطینیها و فعالان بین المللی صلح که هر هفته جمعه در اعتراض به ساخت دیوار حائل و ادامه شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی برگزار می شود، حمله و تظاهرکنندگان را سرکوب کردند.
شرکت کنندگان در تظاهرات در روستای المعصره در نزدیکی بیت لحم در کرانه باختری علاوه بر اعتراض به ساخت دیوار حائل و ادامه شهرک سازی همچنین به نسبت به سرقت منابع آبی فلسطینی ها اعتراض کردند.
"حسن بریجیا" هماهنگ کننده کمیته مبارزه مردمی گفت: فلسطینیها از سرقت آب در اردوگاهها، شهرها و روستاها رنج می برند. شهرک نشینان در کرانه باختری چند برابر فلسطینیان بهره مند هستندکه این موضوع نشان دهنده چهره نژادپرستانه اسرائیل است.
یکی دیگر از فعالان شرکت کننده در این تظاهرات خواستار مداخله جامعه بین الملل برای توقف جنایات و تجاوزات و همچنین رفع محدودیتهای اعمال شده از سوی اسراییل علیه فلسطینی ها برای دسترسی به آّب شد.
در تظاهرات هفتگی در روستای بلعین در نزدیکی رام الله نیز چند تظاهرکننده زخمی و دهها نفر نیز براثر استشناق گازاشک آور دچار مشکلات تنفسی شدند. نظامیان صهیونیست در این تظاهرات ازگلوله های پلاستیکی و نارنجک صوتی برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.


قدسنا