انتشار کتاب «ایران، احزاب و شخصیت‌های سیاسی» در بیروت


2389 بازدید

انتشار کتاب «ایران، احزاب و شخصیت‌های سیاسی» در بیروت

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب تحقیقی در دو قسمت تدوین شده است. در قسمت نخست این کتاب، تاریخچه احزاب سیاسی ایران در قبل از مشروطه و زمان پهلوی اول و دوم و همچنین قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده کتاب، قسمت دوم کتاب خود را به معرفی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایران در قبل و بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده است.
 
زندگینامه بیش از 100 شخصیت سیاسی و مذهبی ایران و نقش آن‌ها در جریان انقلاب و بعد از آن تا پس از انتخابات خردادماه 1392، انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران، تشکیل کابینه وی و تعیین اعضای دولت جدید مورد بررسی قرار گرفته است. 

شاکر کسرایی متولد سال 1329، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های لبنان و فعال در عرصه تجزیه و تحلیل اوضاع خاورمیانه و آفریقا در رسانه‌ها و مطبوعات ایران است. وی مولف کتاب‌هایی مانند «دفاعیات خالد استامبولی»، «اس‍لام‍گ‍رایی‌ در ال‍ج‍زای‍ر»، «الیهود فی ایران: دراسه تاریخیه اجتماعیه» و مترجم کتاب‌های «قیام کعبه سر آغاز خونین قرن»، «مردم‌سالاری دینی» و «ماموریت من در عراق: خاطرات پل برمر اولین حاکم غیرنظامی آمریکا در عراق» است.

کتاب «ایران، احزاب و شخصیت‌های سیاسی 1890-2013» به قلم شاکر کسرایی از سوی انتشارات لبنانی ریاض نجیب الریس در بیروت منتشر و روانه بازار کتاب شد.


ایبنا