گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شیراز


1689 بازدید

گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شیراز

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس امروز، 14 دی ماه جاری‌‌ با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب استان فارس برگزار می‌شود.
 
معاون امور فرهنگی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 15 و 30 دقیقه در سالن ملاصدرا نمایشگاه برگزار می‌شود.
 
احمدرضا نداف با اشاره به این‌که در این نمایشگاه از نهج‌‌البلاغه به خط آیت‌الله ارسنجانی رونمایی می‌شود، افزود: سخنرانان ویژه‌ای در این آیین به سخنرانی می‌پردازند.
 
وی با بیان این‌که در این نمایشگاه نزدیک به یک‌هزار ناشر حضور دارند، گفت: 700 ناشر رسمی و 300 نمایندگی ناشرهای کشوری در این نمایشگاه دارای غرفه هستند ضمن این‌که 40 غرفه نیز به نمایندگی‌ های ناشران خارجی اختصاص یافته است.
 
معاون امور فرهنگی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس از ساعت 10 صبح امروز آماده ارایه خدمت به شهروندان این استان شده است اما آیین گشایش بعدازظهر برگزار می‌شود.
 
وی از توزیع 750 میلیون تومان بن خرید کتاب در نمایشگاه دوازدهم خبر داد و ادامه داد: نحوه توزیع این بن‌ها به‌گونه‌ای است که افراد عادی 20 هزار تومان، تا مقطع لیسانس 30 هزار تومان و افراد دارای مدرک بالاتر از لیسانس ‌40 هزار تومان بن توزیع می‌شود.
 
این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: سهم دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، سازمان‌ها و نهادها 10 درصد این مبلغ است.
 
معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان گفت: در سالن بهار، کتاب‌های دانشگاهی، سالن سرو کتاب‌های مذهبی، تاریخ اسلامی و حوزوی، در سالن نرگس کتاب‌های کودک و نوجوان، در سالن ملاصدرا ناشران خارجی و کتاب‌های هنری و سالن حافظ به کتاب‌های عمومی، کمک درسی و سیاسی و اجتماعی اختصاص یافته است.
 
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس از امروز 14دیماه تا 20 دی‌‌ماه برپا می‌شود.