هالیوود؛ ابزار آمریکا برای اعمال نفوذ بر ایران


1664 بازدید

هالیوود؛ ابزار آمریکا برای اعمال نفوذ بر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» در مطلبی نوشت: پیشنهاد کاهش تحریم‌ها علیه ایران، وسوسه‌انگیزترین موضوعی است که آمریکا و پنج کشور دیگر 1+5 قصد دارند از طریق آن جمهوری اسلامی را به سمت صلح سوق دهند. با این حال، دولت اوباما در انبار دیپلماتیک خود ابزار دیگری در اختیار دارد که قصد دارد برای نفوذ بر ایران از آن استفاده کند؛ «هالیوود».

طبق اسنادی که سایت خبری ورلد نت دیلی به دست آورده، مسئولیت تولید برنامه‌های خبری و سرگرمی که برای جوانان فارسی‌ زبان در ایران جذاب باشد، به زودی در اختیار تهیه‌کننده‌ای قرار می‌گیرد که به نفع شورای مدیران خبررسانی آمریکا فعالیت می‌کند.

طبق این گزارش، در شرح فعالیت این برنامه آمده: این برنامه باید از لحاظ زیبایی شناسی و اصول موسیقی سرگرم کننده باشد، داستان‌هایی را با تاکید بر جامعه ایرانی‌های آمریکا در لس‌آنجلس و کالیفرنیا نشان دهد. همچنین اطلاعات و اخبار هالیوود و سایر ابعاد جذاب زندگی غربی را به نمایش در آورد.

به نوشته ورلد نت دیلی، تهیه‌کننده این برنامه حداقل 13 قسمت برنامه به زبان فارسی برای شبکه «صدای آمریکا» تولید خواهد کرد که مخاطبان 18 تا 35 سال را هدف قرار می‌دهد. در این برنامه، تلفیقی از سبک زندگی، موسیقی، مد، کمدی، هنر، سرگرمی و مصاحبه‌ها در قالبی مدرن به تصویر کشیده می‌شود تا آن را برای مخاطبان هدف جذاب جلوه دهد.

در شرح فعالیت این برنامه آمده:‌ این قسمت‌ها می‌تواند شامل مصاحبه با شخصیت‌های رسانه‌ای، تجاری،‌ مد و هنریِ ایرانی، ایرانی-آمریکایی و آمریکایی باشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده: برای تکمیل این ماموریت، تهیه‌کننده باید به اتفاقات مهم، مهمانی‌ها، کنسرت‌ها، خانه‌های مد، خیریه‌ها، موسیقی‌دان‌ها، هنرمندان، هنر پیشه‌ها و افراد مورد علاقه از آمریکا و خاورمیانه دسترسی داشته باشد. در نهایت این برنامه باید از لحاظ سیاسی تصحیح شود.

در شرح فعالیت این برنامه به تهیه‌کننده گفته شده که باید فرهنگ و حساسیت‌های ایران را مد نظر داشته باشد. در این برنامه نباید هیچ برنامه صوتی و تصویری که ماهیت تهاجمی برای مخاطب هدف داشته باشد، پخش شود. علاوه بر این تهیه‌کننده باید استانداردهای بالای ژورنالیسم رسانه‌ای از جمله ذکر دو منبع برای همه اطلاعات را در همه ابعاد تولید برنامه خود لحاظ کند.

در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس شرح فعالیت این برنامه، به کارگیری تبلیغات و تعصبات سیاسی در تولید این قسمت‌ها منع شده است. 


فارس