فعال شدن بخش بین‌الملل مجمع ناشران دفاع مقدس برای توسعه و نشر ادبیات پایداری


1703 بازدید

فعال شدن بخش بین‌الملل مجمع ناشران دفاع مقدس برای توسعه و نشر ادبیات پایداری

 از تصمیم جدید مجمع برای فعالتر شدن این بخش در حوزه نشر خارج از کشور خبر داد و گفت:‌ در مجمع ناشران  دفاع مقدس بنا بر این است که بخش بین‌الملل حرفه‌ای‌تر شود،‌ چرا که این بخش هنوز در سال‌های اولیه فعالیت خود قرار دارد و لازم است که فعال‌تر شود.

وی ادامه داد:‌ متأسفانه تشکل‌های نشر در عرصه بین‌الملل هیچ کدام اقدام به نهادسازی نکرده‌اند،‌ بلکه بیشتر فعالیت‌ها فردی بوده است،‌ ما در تلاش هستیم تا مجمع ناشران دفاع مقدس فعالیت فراگیری را با هدف استاندارد‌سازی، راهبردنویسی، سیاست‌گذاری و همگرایی، تبلیغ، ترویج و توسعه نشر ادبیات پایداری در سطح بین‌الملل آغاز کند.

امینیان تصریح کرد:‌به عبارت دیگر ما به ناشرکمک خواهیم کرد تا انتخاب خوبی از میان آثارش برای ترجمه به زبان‌های دیگر داشته باشد،‌ ما به ناشر شناخت خوبی از فضای بین‌الملل ارائه خواهیم کرد، تا آژانس‌های ادبی، ناشران یا توزیع‌کنندگان مناسب را بشناسند و بتوانند با آن‌ها ارتباط مناسبی برقرار کند، قراردادهای درستی منعقد کنند و بر روی اثر مورد نظر تبلیغ و ترویج شود.

وی با بیان این مطلب که در تلاش هستیم تا همگرایی میان ناشران را بیشتر کنیم،‌ گفت:  این اقدامات مجمع ناشران دفاع مقدس تنها محدود به ناشران عضو مجمع نمی‌شود،‌ در دل مجموعه دپارتمان مشخصی را  برای این کار تأسیس می‌کنیم که به نام دپارتمان بین‌الملل دفاع مقدس در اساسنامه مجمع قید شده است.

امینیان با بیان این مطلب که نباید از اینگونه اقدامات خروجی‌های زودهنگام انتظار داشت،‌ گفت:‌ فضای بین‌الملل فضای یک روزه، دو روزه و سه روزه نیست، فضای بین‌الملل یک فضای 5 ساله است، ما گام 5 ساله‌ای را برای خود ترسیم کرده‌ایم‌. ما سطوح مختلفی را ترسیم کرده‌ایم. بخشی از فعالیت موفق ما می‌تواند انتقال دانش نوین نشر به داخل و نشر و انتقال ارزش‌ها، مفاهیم و فرهنگ نشر دفاع مقدس به خارج از کشور باشد.


تسنیم