استقبال چشمگیر از کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس


2052 بازدید

استقبال چشمگیر از کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس

رییس حوزه هنری استان کردستان از استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از کتاب‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سومین دوره نمایشگاه کتاب حوزه هنری این استان خبر داد.-
امین مرادی، رییس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: بیش از سه هزار عنوان کتاب با موضوع‌های مختلف در این نمایشگاه عرضه شد. از میان مجموع کتاب‌های ارایه شده، 200 عنوان کتاب به حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مربوط می‌شد که با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه شدند.

رییس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: این حوزه در هفته دفاع مقدس سال جاری به برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب با موضوع دفاع مقدس اقدام کرد؛ تمام کتاب‌های این رویداد فرهنگی در نمایشگاه مذکور نیز عرضه شدند که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «دا»، «پایی که جا ماند»، «دختر شینا»، «مجموعه خاطرات رزمندگان استان کردستان» و «نورالدین، پسر ایران» اشاره کرد.

مرادی با بیان این‌که مجموعه کتاب‌های این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، گفت: افزون بر 10 سال است که مباحث مربوط به جنگ نرم در سطح جهان مطرح است. مراکز فرهنگی کشور باید در این راستا و با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی را برگزار کند. حوزه هنری استان کردستان نیز با این هدف به برپایی نمایشگاه مذکور اقدام کرد تا بتواند در قالب کتاب ارزش‌های والای رهبری و انقلابی را انتقال دهد.

وی در پاسخ به این سوال که «نویسندگان در مقابله با تهاجم فرهنگی چه نقشی دارند؟» گفت: رزمندگان و بسیجیان استان کردستان با توجه به این‌که این استان یک استان مرزی به شمار می‌آید، هم در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هم در خروج گروهک‌های معاند انقلابی از کشور زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند اما متاسفانه تاکنون نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای موثر بیان نشده است. بنابراین، ضرورت دارد نویسندگان بیش از پیش در معرفی این شخصیت‌ها در قالب کتاب اقدام کنند تا نسل جوان با رشادت‌های آن‌ها و شیوه‌های مقابله با ناتوی فرهنگی آشنا شوند.

رییس حوزه هنری استان کردستان با بیان این که سومین دوره نمایشگاه کتاب حوزه هنری استان کردستان چهارشنبه (اول آبان‌ماه) در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه عصر دیروز (چهارم آبان‌ماه) به کار خود پایان داد.


ایبنا