درگذشت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی


درگذشت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی

روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر، در ایام عزای سید و سالار شهیدان(ع)، روح ملکوتی حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به یاران شهیدش پیوست. مرکز اسناد انقلاب اسلامی این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری، خانواده آن فقید سعید و کارکنان آن مرکز تسلیت عرض می‌نماید. جزئیات مراسم تشییع و یادبود ایشان متعاقبا اعلام می‌گردد.

جمعی ازفعالان جبهه‌فرهنگی انقلاب نیز درپی درگذشت مرحوم روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی پیامی بدین شرح صادر کردند: «اناالله و اناالیه راجعون؛ درگذشت روحانی مبارز دوران انقلاب، رزمنده پیشکسوت گردان حبیب‌بن مظاهر لشکر 27 در نبرد شکوهمند فتح‌المبین و رئیس سخت‌کوش مرکز اسناد انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان بر روحانیت مردمی مدافع اصل مترقی ولایت فقیه، رزمندگان لشکر محمدرسول‌الله(ص)، نویسندگان و پژوهشگران تاریخ خونبار انقلاب اسلامی و خانواده ارجمند آن عالم مجاهد تسلیت باد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان  در سال ۱۳۳۴ در شهرستان آباده استان فارس متولد شد. او از آغاز دهه ۶۰ وارد دستگاه قضایی کشور شد و به سمت قائم مقام دادستانی انقلاب در مشهد و سپس دادستانی در دادگاه انقلاب تهران رسید. او همچنین ریاست یکی از شعب دادگاه ویژه روحانیت تهران را هم در کارنامه خود دارد.

در سال ۱۳۷۶ وی پس از سیدحمید روحانی به ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۴ به عنوان مشاور سیاسی و امنیتی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری وقت منصوب شد. نمایندگی تهران در مجالس نهم و دهم نیز در کارنامه خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.