اجرای سه طرح تولید کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس در استان مرکزی


1664 بازدید

اجرای سه طرح تولید کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس در استان مرکزی

دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان مرکزی در سال جاری سه طرح تولید کتاب با عنوان‌های «بیسیم‌چی‌ها»، «خاطرات اولین اعزام» و «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در شهر اراک» را به پایان می‌رساند.-
مریم طالبی، مدیر دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این دفتر برای سال جاری انجام سه طرح را در دستور کار دارد. دو طرح به صورت گروهی در حال انجام است.

وی درباره این طرح‌ها گفت: مجموعه «بیسیم‌چی‌ها» نخستین طرح دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان مرکزی است که در‌ آن خاطرات چهارده بیسیم‌چی جمع‌آوری و تدوین شده است.

طالبی افزود: این مجموعه اکنون در مرحله کسب فیپا و شابک قرار دارد و همزمان با هفته دفاع‌مقدس در شهر اراک رونمایی خواهد شد. این اثر توسط حوزه هنری استان مرکزی چاپ خواهد شد.

وی در ادامه ازانجام طرح دیگری با عنوان «خاطرات اولین اعزام» خبر داد و گفت: در این مجموعه قرار است فقط خاطرات روز نخست اعزام رزمندگان به جبهه‌های دفاع مقدس نوشته شود زیرا معتقدیم همیشه اولین اتفاق‌ها در ذهن افراد به خوبی نقش می‌بندد.

طالبی ادامه داد: این طرح در حال اجراست و تاکنون با پنج رزمنده دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مصاحبه شده است. طرح دیگر دفتر مطالعات و ادبیات پایداری استان مرکزی به «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در شهر اراک» اختصاص دارد. تحقیق و نگارش این اثر برعهده یوسف نیک‌فام است. امیدواریم نگارش اثر تا پایان امسال به اتمام برسد و آماده انتشار شود.


ایبنا