دلایل قطع شدن خرید 55 نسخه کتاب از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی


1519 بازدید

دلایل قطع شدن خرید 55 نسخه کتاب از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی

محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، توضیح داد: خرید تازه‌های نشر به دلیل کمبود بودجه وزارت ارشاد قطع شده است و ارتباطی به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ندارد.

وی افزود: 55 مرکز تازه‌های نشر در تهران و استان‌های کشور وجود دارد و ناشران کتاب‌های چاپ نخست خود را که شش ماه از انتشار آن‌ها می‌گذشت به ما تحویل می‌دادند تا برای این مراکز ارسال کنیم. ما نیز با ارایه رسید دریافت این آثار، کتاب‌ها را به استان‌ها می‌فرستادیم تا در این مراکز  نمایش داده شوند. ناشران نیز این رسیدها را به معاونت امور فرهنگی می‌بردند و در آنجا پول‌های خود را دریافت می‌کردند.

عظیمی با اشاره به قطع شدن خرید کتاب از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: از شهریور سال 1391 به این سو، وزارت ارشاد به ما اعلام کرد که دیگر این کتاب‌ها را از ناشران دریافت نکنیم که به نظر می‌آید که به دلیل مشکلات مالی این تصمیم گرفته شده است.

وی افزود: ما فقط تحویل گیرنده این آثار بودیم و آن‌ها را به مراکز نمایشگاه‌های تازه استانی ارسال می‌کردیم و قطع شدن این شیوه خرید، ربطی به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ندارد.


ایبنا