دیدار با «جبهه جنوب» برای چهارمین بار


1958 بازدید

دیدار با «جبهه جنوب» برای چهارمین بار

به نقل از پایگاه خبری سوره مهر،‌ «جبهه جنوب» مطالب گردآوری شده از شش دفتر یادداشت روزانه به جامانده از شهید حبیب غنی‌پور در زمان حضورش در جبهه‌های دفاع مقدس است.

کتاب در سه فصل مجزا گردآوری شده که اولین یادداشت مربوط به  14آذر ماه سال 63 و آخرین آن در 25 تیر 1365 است. فصل اول این کتاب از زمان اعزام به جبهه ها از ترمینال جنوب در تاریخ 14 آذر ماه سال 63 آغاز می‌شود. یادداشت‌های این شهید در فصل اول کتاب تا 6 خرداد ماه 64 ادامه دارد. در فصل دوم این کتاب یادداشت‌های روزانه شهید غنی‌پور از 9 بهمن ماه 64 تا پایان سال آورده شده که در آن توضیحات برخی حملات ایران و رژیم بعث نیز آمده است.

فصل سوم از فروردین ماه 65 آغاز می‌شود؛ یعنی زمانی که شهید غنی‌پور به دزفول آمده بود. در این بخش از کتاب آمده است: «دیروز به شهر دزفول رفتیم، من و ادیبی. با این‌که شهر از اندیمشک فاصله چندانی ندارد و تنها یک اتوبان چند کیلومتری بین این دو شهر فاصله انداخته، با این وصف، این شهر با اندیمشک بسیار تفاوت دارد.» این فصل کتاب مهم‌ترین فصل کتاب است که در آن وقایع مختلفی از فروردین سال 65 تا بیست و پنجم تیرماه همان سال بیان شده است.

 صفحات آخر کتاب « جبهه جنوب» به عکس‌های مختلف این شهید در جبهه و فعالیت‌هایش در مسجد جوادالائمه اختصاص داده شده است. حبیب غنی‌پور را بیشتر به عنوان نویسنده نوجوانان می‌شناسند که از او دو کتاب «عمو سبدی» و«گل خاکی» به یادگار مانده است.


ایبنا