راه‌اندازی سامانه پیامکی اهدای کتاب استان خراسان جنوبی در طول سال


1966 بازدید

راه‌اندازی سامانه پیامکی اهدای کتاب استان خراسان جنوبی در طول سال

قریب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پایگاه اهدای کتاب سیار در شهرستان بیرجند با حرکت در مناطق مختلف این شهرستان اقدام به جمع‌آوری کتاب کرد. این کاروان با نام طرح پیک مهر در چهارشنبه (29 آبانماه) اقدام به دریافت کتاب از شهروندان کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. 

مدیر کل کتابخانه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به دایر شدن 28 پایگاه اهدای کتاب ثابت و سیار در این استان گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب علاوه بر این پایگاه‌های اهدای کتاب، 59 پایگاه اهدای کتاب ثابت در کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها، بقاع متبرکه دایر شد که همزمان اقدام به جمع آوری گسترده کتاب در میان مردم کرد.

وی با اشاره به جمع آوری شش تا هفت هزار جلد کتاب در سال گذشته از طریق ایجاد پایگاه‌های اهدای کتاب در استان خراسان جنوبی گفت: امسال به دلیل افزایش بهای کتاب ممکن است استقبال از اهدای کتاب کاهش پیدا می‌کند اما شواهد نشان می‌‌دهد آمار اهدای کتاب امسال نیز رضایت بخش است.

استقبال از سامانه پیامکی اهدای کتاب در استان خراسان جنوبی
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی همچنین از جمع آوری کتاب‌های اهدایی مردم از طریق سامانه پیامک 300072106خبر داد و عنوان کرد: برای تسهیل در اهدای کتاب از سوی واقفان، این استان برای نخستین بار اقدام به به راه‌اندازی سامانه پیامکی اهدای کتاب کرده و در طول سال نیز این طرح ادامه خواهد داشت.
 
وی درباره استقبال از طرح سامانه پیامکی اهدای کتاب گفت: هنوز آماری از تعداد استقبال کنندگان از این سامانه در طول هفته کتاب وجود ندارد اما بر اساس صحبت‌های کارشناسان این حوزه، مخاطبان از شهرستان‌های دیگر نیز خواهان اهدای کتاب از طریق این سامانه بودند.

قریب با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: 30 آبانماه همزمان با ششمین روز هفته کتاب عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان بود.

افتتاح دو کتابخانه در بخش مود و دَرَح شهرستان سربیشه
 وی با اشاره به افتتاح دو کتابخانه عمومی در بخش مود و درح شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی گفت: همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب ساختمان دو کتابخانه در بخش های ذکر شده افتتاح شد.

راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاهای استان خراسان جنوبی
مدیر‌کل کتابخانه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی سه کتابخانه سیار در مناطق روستایی استان با جمعیت کمتر از هزار و 500 نفر جمعیت گفت: با مشارکت شهرداری یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه مینی‌بوس در اختیار کتابخانه‌های استان قرار گرفته و قرار است در سطح شهرستان‌های بیرجند، قائن و طبس دسترسی مخاطبان به کتاب را تسهیل کند.

افتتاح رسمی ایستگاه مطالعه صداو سیمای بیرجند
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان‌های قائن، فردوس و مرکز صداو سیمای شهرستان بیرجند خبر داد و عنوان کرد: این استان تاکنون صاحب هفت ایستگاه مطالعه شده است.

وی افزود: امروز (سوم آذرماه) ایستگاه مطالعه صدا و سیمای شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی با پخش یک برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی خاوران ساعت 21 افتتاح می‌شود.

برگزاری انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان در اسفند ماه
وی همچنین از برپایی جشنواره انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این جشنواره با مشارکت خیران کتابخانه‌ساز بیرجند و پنج مرکز استان و شهرستان اسفندماه برگزار می‌شود. اکنون بانک اطلاعات این خیران ثبت شده است.


ایبنا