امام موسی صدر «مردی برای همیشه»/ آغاز نگارش زندگی امام صدر از گذشته تا آینده


1615 بازدید

شهرام کرمی از نگارش نمایشنامه‌ای در خصوص زندگی «امام موسی صدر» خبر داد و گفت: نمایشنامه «مردی برای همیشه» در 5 اپیزود به زندگی این شخصیت برجسته جهان اسلام از گذشته تا آینده می‌پردازد.
 
شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر فارس اظهارداشت: این روزها درگیر نوشتن نمایشنامه «مردی برای همیشه» هستم،‌ این یکی از آن کارهایی است که با لذت می‌نویسم، از دوران کودکی علاقه بسیار زیادی به شخصیت «امام موسی صدر» داشتم و به نظرم خیلی خوب است که یک نویسنده بتواند در مورد شخصیت مورد علاقه‌اش اثری را بنویسد.
وی ادامه داد: این فرصت برای من پیش آمد و حوزه هنری استان تهران از تعدادی از نمایشنامه‌نویسان دعوت کرد تا آثاری را درباره شخصیت‌های مطرح جهان اسلام بنویسند، من پیشنهاد دادم که می‌توانم در مورد «امام موسی صدر» بنویسم و آقای سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران از این پیشنهاد من استقبال کرد.
این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه نمایشنامه «مردی برای همیشه» دارای پنج اپیزود از دوران مختلف زندگی امام موسی صدر است، گفت: قرار دیدار با خانواده امام موسی صدر را فراهم شد و در این دیدار من از خانواده ایشان برای نگارش این نمایشنامه رخصت گرفتم و آنها نیز منابعی را در اختیارم گذاشتند. این نمایشنامه در 5 اپیزود نوشته می‌شود که از سال 1307 و تولد امام موسی صدر در شهر قم آغاز شده و تا سال 1407 ادامه دارد، در واقع در پنج مقطع تاریخی تولد، ازدواج، ‌سفر به لبنان،‌ دیدار با محمد قزافی در لیبی و سال 1407، امام موسی صدر را از گذشته تا آینده می‌بینیم.
نویسنده نمایش «مدریک» تصریح کرد: این نمایشنامه تاریخی نخواهد بود و الهام گرفته از شخصیت «امام موسی صدر» است، سعی کردم بیش از هرمسئله‌ای به جنبه‌ها و وجوهات شخصیت امام موسی صدر بپردازم.
ور در پایان به نام‌های 5 اپیزود نمایشنامه «مردی برای همیشه» اشاره کرد و گفت: «اذان برای موسی»، «یک شاخه گل برای پروین»، «‌روزگار بیروت»، «گفت‌و‌گو بی‌پایان سنگ» و «مردی برای همیشه» نام 5 اپیزود این نمایشنامه است.


فارس