«خاطرات عزت‌شاهی» به چاپ بیست ‌و یکم رسید


1789 بازدید

«خاطرات عزت‌شاهی» به چاپ بیست ‌و یکم رسید

عزت‌شاهی؛ مبارز انقلابی است که توانست در جریان رویارویی با رژیم شاه از زیر ضربات مهلک ساواک و شکنجه‌های روحی دوران بازجویی و زندان جان سالم به دربرده و خود را به پیروزی انقلاب برساند.

او اگرچه چند صباحی خود از برنامه‌‌ریزان و مجریان نظام نوپای انقلابی جمهوری اسلامی بود اما خیلی زود از این گذرگاه عبور کرده٬ فقط به نظاره وقایع سال‌های بعد و آثار و تبعات آن نشست. چرایی این دوری و درگیر شدن با موج انقلابی قبل و پس از انقلاب اسلامی را می‌توان در گفت‌وگوها و خاطرات وی یافت.

«خاطرات عزت‌شاهی» تنها حکایات تلخ و شیرین و شرح سردی و گرمی و تصویر شادی و غم زندگی نیست، بلکه تاریخ دو دهه مبارزه با رژیم شاه و سرگذشت جریان‌های سیاسی قهرآمیز و گروه‌های مبارز مسلح و قصه آدم‌هایی است که با هر مرام و عقیده و مسلکی برای رسیدن به آرمان‌های خود به قیام برخواستند.

کاظمی در فرایند شکل‌گیری کتاب تلاش کرده تا جای ممکن برای شخصیت و نقش‌آفرینان حوادث و رخدادهای دوران مبارزات سند و مدرک ارایه دهد تا چیزی از زوایای تاریخ پنهان نماند. وی به شرح احوال و در صورت امکان مشخصات ظاهری افراد اشاره کرده تا خواننده با داده‌ها و اطلاعات بیشتری داوری کند.

زیبایی کتاب علاوه بر پرکشش بودن حوادث خاطراتی، اسناد کاربردی و عکس‌های درج شده در پایان کتاب است که برای هر عکسی شرحی منطبق از متن خاطرات و پی‌نوشت‌ها آورده شده است.

علاوه بر این عزت‌شاهی مورد توجه بسیاری از نویسندگان بزرگان سیاسی کشور نیز قرار گرفته است و بسیاری از این افراد در دسترس قرار گرفتن کتاب را برای مردم توصیه کرده‌اند.

«خاطرات عزت شاهی» تا کنون دو جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و رتبه دوم جایزه آثار پژوهشی با موضوع امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است.

بیست و یکمین چاپ خاطرات «عزت شاهی» تولید دفتر ادبیات انقلاب اسلامی است که از سوی سوره مهر منتشر شده است.


ایبنا