مصاحبه مفقود شده پرورش کجاست؟


1653 بازدید

مصاحبه مفقود شده پرورش کجاست؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سید علی‌اکبر پرورش روز گذشته ششم دی 92 درگذشت. وی مدتی در شورای عالی دفاع حضور داشت. پرورش همچنین از بنیانگذاران سپاه اصفهان محسوب می‌شد. تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال‌های نخستین استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سمَت این فعال انقلابی محسوب می‌شد.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان  به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این‌که آیا خاطرات وی به عنوان یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصفهان ثبت شده است؟ گفت: مرحوم پرورش بیش از آن‌که شخصیت دفاع مقدسی محسوب شود، شخصیتی انقلابی داشت و خاطرات وی بیشتر مربوط به این دوران از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حسین علی محمدی با بیان این‌که آن‌چه به اقدام‌‌های مرحوم پرورش در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب مربوط می‌شود نیز به سابقه فعالیت‌های وی در حوزه انقلاب اسلامی باز می گردد، اظهار کرد: حوزه هنری این دست از خاطرات وی را گردآوری کرده‌ و در پی انتشار آن است.

مسوول فرهنگی حوزه هنری استان اصفهان هم در این باره گفت: این مرکز در پی انجام مصاحبه‌ای با مرحوم پرورش بود، اما ایشان به این دلیل که پیش از این مصاحبه‌ای مفصل با یکی از نهاد‌ها انجام داده است، از انجام مصاحبه امتناع کرد.

سیدعظیم فاطمی، ادامه داد: مرحوم پرورش نامی از آن نهاد نبرد و نمی‌‌دانست که آن مصاحبه‌گر از کدام نهاد مراجعه کرده است. وی اظهار کرده بود که در این مصاحبه پیشینه فعالیت‌های انقلابی خود را نیز توضیح داده است.

وی از پیگیری‌های حوزه هنری استان اصفهان برای یافتن نشانه‌ای از این مصاحبه خبر داد و گفت: تمام مراکز اسنادی از جمله مرکز اسناد انقلاب اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در این‌باره جست‌و‌جو کرده‌ایم اما مصاحبه‌ای نیافتیم.

فاطمی همچنین از تصمیم حوزه هنری استان اصفهان برای گردآوری و تدوین خاطراتی درباره مرحوم پرورش خبر داد و افزود: در این کتاب با یاوران و خانواده این فعال انقلابی گفت‌و گو خواهیم کرد.

ایبنا همچنین مصاحبه مفقود شده مرحوم پرورش را از مرکز اسناد انقلاب اسلامی جویا شد اما مسوولان این مرکز به تنها مصاحبه‌ای اشاره کردند که با عنوان «واکاوی ریشه‌های تاریخی فتنه 88 در گفت‌وگو با علی اکبر پرورش» در سایت این مرکز منتشر شده است و گفتند در آرشیو این مرکز مصاحبه‌ای درباره سابقه انقلابی مرحوم پرورش موجود نیست!

در ادامه قصد برقراری ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران را برای جویا شدن این مصاحبه مفقود شده داشتیم که به خاطر آوردیم این بنیاد تنها متولی پرداختن به امور شهیدان و ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.


ایبنا