ناطق «سید آسایشگاه 15» را به ناشر سپرد


2074 بازدید

 ناطق «سید آسایشگاه 15» را به ناشر سپرد

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ساسان ناطق از انتشار کتابی خبر داد که نگارش آن به پایان رسیده و برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

وی گفت: «سید آسایشگاه 15» خاطرات آزاده اردبیلی؛ سید جمال ستاره‌دان است. این کتاب از خاطرات دوران کودکی شروع می‌شود و با گریزی به خاطرات کودکی، به خاطرات انقلاب در اردبیل و سپس حضور در جبهه، خاطرات دوران اسارت و بازگشت به اردبیل می‌پردازد.

ناطق با بیان این که این کتاب شامل هفت فصل است و هر فصل بخشی از این خاطرات را روایت می‌کند، افزود: سید جمال ستاره‌دان در مرداد 1367 در گیلان‌غرب، بعد از 6 روز آوارگی در مناطق عملیاتی به اسارت عراقی‌ها درآمد و به اردوگاه‌های جلولا و 15 تکریت عراق منتقل شد.

این نویسنده درباره روند نگارش این کتاب گفت: برای تنظیم این کتاب 11 ساعت با آقای ستاره‌دان به گفت و گو نشستم و در راستای تکمیل خاطرات و برجسته کردن بعضی از خاطرات و جزئیات، با پنج نفر از دوستان و همراهان او در اقصی نقاط کشور صحبت کردم.

وی درباره لزوم نگارش خاطرات آزادگان اظهار کرد: فکر می‌کنم رویارویی بی‌واسطه با عراقی‌ها فقط در خاطرات آزادگان خودش را نشان می‌دهد و بسیاری از وقایع و خوب و بد‌ها را از زبان آن‌ها می‌توان کشف کرد؛ بنابراین انتشار این کتاب ها اهمیت زیادی دارد.


ایبنا