شمع وجود فلسطینیان آب میشود


1711 بازدید

شمع وجود فلسطینیان آب میشود

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) بنقل از میدل ایست مانیتور محصولات تازه رشد کرده در مزرعه طعم بسیار شیرینی می دهد ولی آلودگی پوست محصولات ما موجب تلخی آنها شده است."فائز تنیب"مالک فلسطینی مزرعه ای در طولکرم درشمال کرانه باختری که درهمسایگی 12 کارخانه شیمیایی قرار دارد که 22نوع ماده شیمیایی تولید میکنند افزود:تاکنون این زمین را 3بار بولدوزرهای رژیم صهیونیستی تخریب کرده اند و18 ماه است که صهیونیستهای غاصب ازدسترسی او به زمینش جلوگیری می کنند وحتی یکبار مامورین امنیتی یکی از کارخانجات بسوی او شلیک کردند که خوشبختانه جان به در برد.وی تصریح کرد زمینهای این استان قرار بود فقط زیر کشت محصولات کشاورزی قراربگیرد اما اکنون آلوده شده وسلامت ما بخطر افتاده است.

وی که درطول این مصاحبه مدام سرفه میکرد ادامه داد:تمام این سرفه ها نتیجه فعالیت کارخانجات شیمیایی است که ما آنها را کارخانجات مرگ می نامیم واز زمانی که آنها در دهه ی 80 میلادی در اینجا ساخته شده اند سطح سلامتی ساکنین طولکرم کاهش یافته است و تعداد افرادیکع از بیماری سرطان خون رنج می برند در حال افزایش است.بطوریکه در روستای کوچک ما"فائز"که 2 هزار سکنه دارد در حال حاضر 31 مبتلا به سرطان زندگی میکنند.

دکتر "عابد درک" ازبخش بهداشت طولکرم دراین زمینه گفت:افرادزیادی هرروز بدلیل بیماری تنفسی، برونشیت مزمن، آلرژی و سرطان پوست به مرکز درمانی ما مراجعه می کنند.وی افزود:متاسفانه طولکرم بالاترین نرخ سرطان را در کرانه باختری دارا ست.

این پزشک فلسطینی تصریح کرد:به نظر میرسد رژیم صهیونیستی کاملا از خطرات این کارخانجات آگاه بوده است که بسیاری از صنایع آلوده کننده را به کرانه باختری منتقل کرده است. وی ادامه داد تعدادی از این کارخانه ها تولید کننده کود شیمیایی و آفت کش هستند و پیش از انتقال به طولکرم در"کفارسبا" قرار داشتند اما درسال 1982 بدلی آلودگی بدستور دادگاه بسته شد ودر سال 1987 دراین منطقه بازگشایی شد.کارخانه صنایع گاز "دیکسون"هم که در"نتانیا"واقع بود به همین دلیل به طولکرم انتقال یافت.

"عابد درک"خاطر نشان کرد:این کارخانه ها آلوده کننده محیط زیست هستند و زمان آن رسیده تا آنها را از زندگی روزمره ساکنان طولکرم حذف کنیم. تهیه کننده این گزارش درپایان گفت:زمانیکه من پس از سه ساعت به خانه بازگشتم، چشمانم متورم و خیس شده بود، گلودرد داشتم واحساس خستگی می کردم.


قدسنا