آثار رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره کودک متنوع هستند


1602 بازدید

آثار رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره کودک متنوع هستند

«محمد حسین نیرومند» عضو هیئت انتخاب بخش بینالملل بیست و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، تنوع موضوعی آثار رسیده به این بخش را از مهمترین ویژگیهای بخش بینالملل جشنواره امسال دانست.
به گزارش خبرگزاری شبستان، این کارشناس و مدیر فرهنگی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در ارزیابی کیفیت فیلم‌های بخش بین‌الملل گفت: مهم‌ترین ویژگی فیلم‌های بخش بین‌الملل، تنوع موضوعی آثار است و امسال فیلم‌های باکیفیتی در بخش انیمیشن، کوتاه، بلند داستانی و کوتاه متقاضی حضور در جشنواره هستند.
این کارشناس با اشاره به سختی قضاوت و انتخاب فیلم‌ها در جشنواره‌هایی که در بخش‌های متعددی برگزار می‌شود، افزود: گستردگی موضوعی و متفاوت بودن فیلم‌ها، سبب می‌شود تا انتخاب فیلم‌ها برای اعضای هیئت انتخاب، به کاری سخت بدل شود.

نیرومند با اشاره به فیلم‌های انیمیشن متقاضی حضوردر جشنواره امسال، تصریح کرد: با توجه به تخصص و تجربه‌ام در این حوزه، باید بگویم اغلب انیمیشن‌های رسیده، کیفیت بالایی ندارند و می‌توان گفت از کیفیتی متوسط برخوردارند. البته در بخش فیلم‌های کوتاه، می‌توان کیفیت فیلم‌ها را قابل قبول ارزیابی کرد چرا که ایده‌های خلاقانه‌ای مورد استفاده خالقان این آثار قرار گرفته است.
این مدیر فرهنگی در گفت‌وگو با ستادخبری جشنواره به لزوم اتخاذ راهکارهایی جهت ایجاد تعامل بین مهمانان خارجی جشنواره کودک و کارشناسان ایرانی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که جشنواره‌های ایرانی با آن مواجه هستند، این است که نمی‌توانند از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنند و به نظرم حضور و پوشش خبری رسانه‌های گروهی می‌تواند جشنواره را در کانون توجهات قرار بدهد.
نیرومند یادآور شد: باید به این نکته مهم دقت کرد که حضور فیلمسازان مطرح خارجی در جشنواره‌های داخلی می‌تواند بستر لازم را جهت‌ آموزش فیلمسازان جوان ایرانی فراهم کند.
وی در پایان پیشنهاد کرد: بهتر است برای پویایی و اثرگذاری بهتر، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به صورت دو سالانه برگزار شود و با این شیوه، تعداد بیشتری فیلم‌های ایرانی با کیفیت، برای حضور در جشنواره آماده شوند.
بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام و یاد پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی تمام کودکان دنیا به دبیری «سیداحمد میرعلایی» در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از 15 تا 19 مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.


شبستان