آرمان قدس مرهون امام خمینی(ره) است/ ایران، تنها کشور به اهتزاز درآورنده پرچم قرآن


1677 بازدید

آرمان قدس مرهون امام خمینی(ره) است/ ایران، تنها کشور به اهتزاز درآورنده پرچم قرآن

خبرگزاری تسنیم: طلبه هندی جامعة المصطفی(ص) گفت: اکثر مسلمانان رهبر انقلاب را به عنوان ولی امرمسلمین جهان می‌شناسند و اگر بخواهند در جهان کشوری را نام ببرند که پرچم قرآن در آن کشور به اهتزاز درآمده، همگی ایران را نام می‌برند.

مسئله فلسطین بی‌شک مهم‌ترین مسئله جهان اسلام در قرن اخیر بوده است و نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز «قدس» از سوی امام خمینی(ره)، نقطه عطف بزرگی در اتحاد مسلمانان جهان و بسیج عمومی آنان علیه رژیم اشغالگر قدس بود و روح تازه‌ای در کالبد مقاومت در مقابل این رژیم غاصب دمید.
سیدانتظار مهدی، طلبه هندی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به بیان سخنانی درباره روز جهانی قدس و نقش امام خمینی(ره) در آگاهی‌بخشی مسلمانان نسبت وظیفه شرعی‌شان در قبال قبله اول مسلمین گفت: بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان جهان بوده و نقش امام در ارائه این بینش به جهانیان انکارناپذیر است. ایشان به این موضوع حساس به خوبی توجه کرده و تأکید کردند که باید از قبله‌گاه خود دفاع و بیت‌المقدس را بازپس بگیریم. امام در سخن تاریخی خود که به گوش همه مسلمین جهان رسید، فرمودند: اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد، اسرائیل نابود خواهد شد.
وی ادامه داد: در هندوستان بعد از اقامه نماز جمعه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مسلمانان هندوستان همگام با تمام مسلمین جهان با سر دادن شعار «آمریکا مرده باد» و «اسرائیل مرده باد» بر حق مسلم فلسطینیان و بازپس‌گیری قبله اول مسلمین تاکید می‌کنند و این آرمان را مرهون بینش امام خمینی(ره) می‌دانند.
این طلبه هندی درباره دیدگاه مردم هند در مورد جمهوری اسلامی ایران و تأثیر انقلاب اسلامی بر انظار ملت‌های دیگر گفت: شیعیان هند واقعا به ایران علاقه‌مند هستند. در میان اهل سنت نیز به غیر از گروه‌های متعصب و نیز کسانی که خودفروخته استعمار هستند، بقیه آنها نسبت به ایران دیدگاهی مثبت داشته و آن را به عنوان کشوری تاثیرگذار می‌شناسند. اکثریت مسلمانان رهبر انقلاب را به عنوان ولی امرمسلمین جهان می‌شناسند و اگر بخواهند در جهان کشوری را نام ببرند که پرچم قرآن در آن کشور به اهتزاز درآمده، همگی ایران را نام می‌برند.
بخش دیگری از سخنان سیدانتظار مهدی به برگزاری مراسم شب‌های قدر در هندوستان اختصاص داشت. او گفت: شب‌های قدر در هندوستان مانند ایران برگزار می‌شود. این شب‌ها در میان مسلمانان هند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اما چون در هندوستان شیعیان به صورت پراکنده هستند و مثل ایران به صورت متمرکز در یک منطقه زندگی نمی‌کنند، مراسم شب‌های قدر نیز به صورت پراکنده در مناطق و مساجدی که مسلمانان و شیعیان حضور دارند برگزار می‌شود. تعداد شیعیان ممکن است در منطقه‌ای تنها به 10 خانواده برسند، اما با این حال همگی در مسجدی جمع می‌شوند تا با احیای این شب‌ها از فیوضات آن بی‌بهره نمانند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : شیعیان هند انس و علاقه وصف‌ناپذیری به ائمه اطهار(ع) دارند و ما خداوند را به خاطر اینکه حب اهل بیت(ع) را در دل‌های ما قرار داده، شاکریم و این علاقه در عزاداری‌های پیروان اهل بیت(ع) در هند مشهود است. هرکس صفای درونی داشته و با معصومین آشنا شود، خودبه‌خود علاقه به آل علی(ع) در وجود او ایجاد می‌شود. خود معصومین فرموده‌اند که شما کلام ما را به گوش مردم برسانید، آنها خودبه‌خود به ما علاقه‌مند می‌شوند.


تسنیم