درج نام روستای فلسطینی در یونسکو؛ ژوئن امسال


1423 بازدید

درج نام روستای فلسطینی در یونسکو؛ ژوئن امسال

یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل) موافقت کرد تا در اوایل ژوئن امسال درخواست فلسطینی ها برای ثبت روستای فلسطینی "باتیر" در کرانه باختری در فهرست میراث فرهنگی جهان را بررسی کند.

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص سازمان یونسکو موافقت کرد تا در نشست این سازمان در دوحه قطر از 15 تا 25 ژوئن امسال درج نام 41 سایت و مکان باستانی جهان از جمله روستای فلسطینی "باتیر"را بررسی کند.

قرار است کارشناسانی از سازمان یونسکو از روستای "باتیر" بازدید کنند و درباره استانداردهای و معیارهای این روستا برای درج در فهرست میراث جهان رایزنی کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین سال گذشته تشکیل کمیته ای برای هماهنگی و انجام اقدامات لازم برای ثبت امکان باستانی فلسطین درفهرست میراث فرهنگی جهان در سازمان یونسکو را تصویب کرد.

براساس این تصمیم، همه وزارتخانه ها مامور شده اند تا به این کمیته در شناسایی و معرفی آثار باستانی کمک کنند. درج نام روستای "باتیر"وهمچنین "بحرالمیت"ازجمله آثاری است که در فهرست یونسکو قرار خواهند گرفت.

فلسطین در سال 2011 به عنوان موسسه فرهنگی سازمان ملل پذیرفته شد و 29 ژوئن گذشته کلیسای "مهد" بیت لحم در فهرست میراث فرهنگی جهان ثبت شد.


قدسنا