انعقاد تفاهمنامه همکاری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و انجمن ایرانی تاریخ


1934 بازدید

انعقاد تفاهمنامه همکاری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و انجمن ایرانی تاریخ

تفاهمنامه همکاری مابین مرکز آموزش عالی و انجمن ایرانی تاریخ با هدف زمینه‌سازی انجام مطالعات و پژوهش‌های علمی در حوزه تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام منعقد شد.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به منظور گسترش همکاری‌های علمی مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی با سایر نهادهای علمی و پژوهشی کشور تفاهمنامه همکاری مابین مرکز آموزش عالی و انجمن ایرانی تاریخ با هدف زمینه‌سازی انجام مطالعات و پژوهش های علمی در حوزه تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام منعقد شد.

ایجاد همکاری مشترک و تبادل اطلاعات، تجربیات و توانایی‌های علمی، ارایه خدمات پژوهشی، آموزشی و مشارکت بهره‌برداری از نتایج پژوهش‌ها از موضوع‌های این تفاهمنامه است.

طرفین در انجام مطالعات و پژوهش‌های حوزه تاریخ و فرهنگی ایران و اسلام، تدوین و راه‌اندازی رشته‌های داشنگاهی مرتبط و مورد نیاز کشور، چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و حمایت از پژوهش‌های مرتبط با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

دکتر داریوش رحمانیان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان رییس هیات مدیره، دکتر سیمین فصیحی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) به عنوان نایب رییس، دکتر غلامرضا ظریفیان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان خزانه‌دار اعضای هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ را تشکیل می‌دهند.

در سومین دوره انتخابات هیات مدیره که در ششمین مجمع عمومی انجمن برگزار شد با رای اعضای پیوسته، هفت عضو اصلی (دکتر غلامرضا ظریفیان، دکتر عبدالله ناصری طاهری، دکتر سیمین فصیحی، دکتر محمدتقی امامی‌خوئی، دکتر اسماعیل حسن‌زاده، دکتر احمدرضا خضری و دکتر داریوش رحمانیان) و دو عضو علی البدل (دکتر شهرام یوسفی‌فر و دکتر حسین مفتخری)، یک بازرس اصلی (دکتر نیره دلیر) و یک بازرس علی‌البدل (دکتر مجید حاجی بابایی) انتخاب شدند.


ایبنا