شهیاد
روز 24 مهر 1350 برج شهیاد (برج آزادی تهران) در مراسمی با حضور محمدرضا پهلوی، درباریان و میهمانان خارجی شرکتکننده در جشنهای 2500ساله شاهنشاهی افتتاح شد. عقبه احداث برج شهیاد به تلاش دربار پهلوی برای مدرن کردن جامعه ایرانی و قرار گرفتن در زمره کشورهای پیشرفته بازمیگشت. شاه در سخنان خود درباره پیشرفتهای ایران به دروازۀ «تمدن بزرگ» میکرد؛ لذا طراحی و ساخت «برج شهیاد»...