ساخت طویله در نیویورک


1919 بازدید

ساخت طویله در نیویورک
درباره: آقای منصور رفیع‌زاده رئیس نمایندگی شرق آمریکا، کارمند رتبه 6، تاریخ استخدام در ساواک 2524 (1344)
محترماً معروض می‌دارد اداره کل دوم فتوکپی نامه‌های وزارت امور خارجه و ضمایم آنها را که متضمن پی‌نوشت تیمسار ریاست ساواک می‌باشد، جهت بهره‌برداری به این اداره کل ارسال داشته است که مفاد آن حاکی است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس خبری از نیویورک انتشار داده و طی آن گفته شده است نامبرده بالا که به عنوان وابسته نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد معرفی شده است، مشارالیه در واقع عالی‌رتبه‌ترین مأمور سازمان اطلاعات و امنیت ایران در آمریکاست در خبر مذکور اضافه شده مشارالیه در حال حاضر مشغول ساختن یک انبار عظیم به طول 430 فوت در مزرعه 300 جریبی خود در منطقه بون ویل واقع در مرکز ایالت نیویورک می‌باشد با معیارهای محلی. عظمت این انبار در حدی است که ساکنان منطقه را به تعجب واداشته کما اینکه در این ناحیه به ندرت انباری به طول بیش از 100 فوت یافت می‌شود. ضمناً یاد شده فوق در نظر دارد 200 گاو شیرده در این محل نگهداری نماید و در خبر مورد اشاره اضافه شده که مشارالیه هم‌اکنون مزرعه دیگری به مساحت 300 جریب در همان منطقه (بون ویل) خریداری نموده و در نظر دارد مزرعه دیگری به مساحت 600 جریب در همین منطقه خریداری نماید. ضمناً وزارت امور خارجه اعلام داشته نسخه‌ای از خبر مورد اشاره از شرف‌عرض پیشگاه مبارک ملوکانه گذشته است.
با عرض مراتب فوق در صورت تصویب امر مقرر فرمایند پیرامون خبر مورد بحث تحقیق و یا پرونده بایگانی گردد. موکول به اوامر عالیست.
با توجه به این که تیمسار ریاست ساواک از این موضوع آگاه است، بایگانی شود.