رونمایی از 24 عنوان کتاب در همایش میراث مشترک ایران و هند


1540 بازدید

رونمایی از 24 عنوان کتاب در همایش میراث مشترک ایران و هند

حجت‌الاسلام  سید صادق حسینی اشکوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ از رونمایی 24 عنوان کتاب در حوزه‌هایی نظیر عرفان، ‌فلسفه،‌ تاریخ، ‌ادبیات،‌ علوم و فنون و‌ هنر در قالب همایشی با عنوان میراث مشترک  ایران و هند خبر داد.

وی افزود: همایش بین المللی میراث مشترک ایران و هند چهارم مهرماه امسال با حضور  بسیاری از فرهیختگان و کارشناسان حوزه نسخه‌های خطی،‌ تصحیح و‌ نویسندگان حوزه‌های مختلف در قم برگزار می‌شود.

رییس مجمع ذخایر اسلامی با اشاره به برنامه‌های جانبی همایش اظهار کرد: برخی مراکز از جمله بنیاد ایران‌شناسی در این همایش غرفه خواهند داشت و مجموعه‌ای نفیس از نقشه‌های نفیس مربوط به ایران و هند را ارایه می‌کنند.

 حسینی اشکوری گفت: همچنین قرار است در این همایش مرکز میکروفیلم نور که توسط دکتر مهدی‌ خواجه‌پیری تاسیس شده است و اداره می‌شود، غرفه‌ اختصاصی داشته باشد و برخی فعالیت‌های خود را در حوزه نسخه‌های خطی از جمله نسخه برگردان نهج‌البلاغه که نسخه ویژه‌ای قلمداد می‌شود و مانند نسخه خطی است،‌ در این غرفه ارایه دهد.

 همایش میراث مشترک ایران و هند با حضور دست‌کم 500 نفر از پژوهشگران،‌ کارشناسان،‌ مصححان و متخصصان حوزه‌های مختلف، مهرماه امسال در دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.


ایبنا