پژوهش پارسانیا درباره انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسید


1586 بازدید

پژوهش پارسانیا درباره انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «حدیث پیمانه» در شش فصل شامل «مذهب و عصبیت»، «غرب و غربزدگی»، «منورالفکری و استبداد استعماری»، «روشنفکری در جابجایی قدرت»، «سنت و تجددطلبی دینی» و «نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران» می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب آمده است: انقلاب اسلامی ایران با توجه به ایجاد دگرگونی بنیادی در ابعاد مختلف جامعه و نیز ویژگی ممتازی که نسبت به سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا دارد، از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است که یکی از آنها شناخت جریان‌ها و نیروهای اجتماعی و سیاسی اعم از نیروهای مذهبی، روشنفکران، سازمان‌ها، احزاب و گروه‌های مختلفی است که در تحولات انقلاب شرکت داشته‌اند. البته باید در بررسی جریان‌ها و نیروهای سیاسی اجتماعی با نگاهی دقیق، میزان تأثیرگذاری آنها را در رخدادهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی در نظر گرفت تا تحریفی در این زمینه اتفاق نیفتد. این پژوهش علاوه بر توجه به جریان‌های صدر اسلام و نیز اصول اعتقادی و حرکت سیاسی تشیع، ویژگی‌های نیروهای اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‌های مختلف تاریخ معاصر، صفویه، قاجاریه، پهلوی اول و دوم و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به تفصیل بررسی کرده و به تبیین هویت، ریشه‌های تاریخی، منابع قدرت و عوامل ظهور و افول آن پرداخته است.

چاپ دوم حدیث پیمانه با ویراستاری جدید منتشر شده که مطالعه آن به شناختی دقیق از جریان‌ها، احزاب و گروه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی منجر می‌شود. این کتاب در سال 1389 در 5000 نسخه از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف و دفتر نشر معارف قم منتشر شده است و هم اکنون به چاپ دوم رسیده است.

حرکت سیاسی تشیع، واقعیت اجتماعی تشیع از صفویه تا قاجاریه، جریان‌شناسی ماسونی‌ها، نیروهای اجتماعی ایران در تاریخ 20 ساله پهلوی اول، نیروهای اجتماعی و مذهبی ایران از سال 1320 تا 1332 و از 1332 تا 1342 و همچنین 1342 تا 1357، ویژگی روشنفکری در ایران، تاریخچه حرکت‌های نوگرایانه دینی درایران، جریان‌های روشنفکری در ایران، انقلاب اسلامی و استکبار جهانی، انقلاب اسبامی و نیروی روشنفکری و انقلاب اسلامی و نیروهای مذهبی از جمله موضوعاتی هستند که نویسنده در این کتاب به تحلیل و تبیین آنها پرداخته است.

چاپ دوم این کتاب در 408 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 10200 تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه علمی و فرهنگی عرضه شد. برای تهیه این کتاب می‌توانید به فروشگاه‏های «پاتوق کتاب» در تهران، قم، مشهد، شیراز، رشت یا دفتر مرکزی نشر معارف 02537740004 یا سایت اینترنتی ketabroom.ir مراجعه نمایید.


تسنیم،