جایزه‌های ادبی دفاع مقدس کمرنگ شده‌اند


1829 بازدید

جایزه‌های ادبی دفاع مقدس کمرنگ شده‌اند

علی ناظری، مدیر انتشارات فاتحان درباره اثرگذاری جایزه‌های ادبی دفاع مقدس بر میزان رغبت به کتاب‌های این حوزه، گفت: متاسفانه مدتی است که جز چند جایزه ادبی مردمی و محدود، جایزه ادبی بزرگی با موضوع دفاع مقدس برگزار نشده است و این جایزه‌ها رونق چندانی در سطح کشور ندارند.

وی با تاکید بر مسوولیت نهاد‌هایی چون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر نهاد‌های فرهنگی مرتبط در این زمینه، افزود: با رونق چنین جشنواره‌های ادبی، علاوه بر نویسندگان، ناشران و طراحان و صفحه‌آرایان کتاب نیز برای حضور بهتر در عرصه ادبیات دفاع مقدس ترغیب خواهند شد.
 
ناظری از جشنواره‌های هنری فجر به عنوان نمونه فعال و اثرگذار جشنواره در کشورمان یاد کرد و گفت: با توجه به تاکید‌های مکرر مقام معظم رهبری بر اهمیت نگارش اثر در حوزه دفاع مقدس، لازم است که جشنواره‌ها و جایزه‌‌های ادبی دفاع مقدس نیز به رونق جشنواره‌های هنری و سینمایی کشور برگزار شوند تا بتوان آثار آن را در بین تمامی مردم مشاهده کرد.

مدیر انتشارات فاتحان همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در برپایی جایزه‌های ادبی تاکید و اظهار کرد: در چنین جایزه‌هایی اگر داوری مردم هم درباره آثار ادبی دیده شود، می‌توان انتظار نشر فرهنگ انقلابی را در سطح کشور داشت و معتقدم جایزه‌های ادبی حوزه دفاع مقدس پاسخ مناسبی به تهدید‌های فرهنگی بیگانگان هستند.


ایبنا