جلیل سامان کاندیدای کارگردانی سریال «شهید چمران»


1698 بازدید

جلیل سامان کاندیدای کارگردانی سریال «شهید چمران»

جلیل سامان کاندیدای کارگردانی سریال «شهید چمران»
جلیل سامان گفت: در حال نوشتن طرح سریال شهید چمران هستم و در صورت موافقت با این طرح، سریال را کارگردانی خواهم کرد.
 

«جلیل سامان» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: در حال حضر صحبت از نگارش سریال در میان است. چمران هسته پیچیده‌ای است و ما برای ساخت این سریال نیاز به دقت بالایی داریم.
وی ادامه داد: خودم درابتدا پیشنهاد دادم که طرح و خلاصه‌ داستانی از این سریال تهیه شود و بعد ببینیم که آیا توان ساخت آن وجود دارد یا خیر. چون شهید چمران ویژگی‌های خاصی دارد که ممکن است در جاهایی منجر به اختلاف نظر درباره ایشان بشود.
سامان تصریح کرد:‌اگر شرایط آن طور که می‌خواهم پیش برود، قطعا سریال را خودم کارگردانی خواهم کرد. چون نمی‌خواهم سریال سردستی باشد. معتقدم امثال شهید چمران اهداف بزرگی داشته‌اند که باید به دقت مورد پردازش قرار بگیرد. بخشی هم نگاهی است که سازمان صداوسیما به امثال شهید چمران داشته است. شهید چمران از جمله آدم‌هایی است که کار کردن درباره ایشان بسیار سخت است و فکر می‌کنم یکی از دلایلی که تا به حال درباره ایشان اثر نمایشی ساخته نشده، همین موضوع است.
کارگردان سریال پروانه ادامه داد: قبل از سریال پروانه با سیمافیلم درباره ساخت سریال چمران صحبت کردم و مذاکرات هم انجام شده بود.الان مشغول نوشتن طرح سریال هستم و فکر می‌کنم حدود سه الی 6 ماه نوشتن طرح اولیه زمان ببرد. تازه ببینیم که قرار است از کدام زاویه زندگی شهید چمران را مورد بررسی قرار دهیم.
وی همچنین درباره مشاوره با ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان کارگردانی که فیلم سینمایی با مضمون زندگی شهید چمران ساخته است، عنوان داشت: من با آقای حاتمی‌کیا نیز در این باره صحبت کرده‌ام و ابتدا به ایشان گفتم که شما سریال را هم کارگردانی کن اما آقای حاتمی‌کیا گفت که من در فیلمم تنها 48 ساعت از زندگی شهید چمران را کار کرده‌ام و نمی‌خواهم سریال را کارگردانی کنم. ضمن اینکه من علاوه بر آقای حاتمی‌کیا از هر فرد دیگری که بتواند در این زمینه به من کمک کند، مشاوره خواهم گرفت.


فارس