گردان نهم رونمایی می‌شود/ جلد دوم کارنامه عملیاتی گردان حبیب‌بن مظاهر در دست نگارش


1486 بازدید

گردان نهم رونمایی می‌شود/ جلد دوم کارنامه عملیاتی گردان حبیب‌بن مظاهر در دست نگارش

گل‌علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا) اظهار داشت: گردان نهم نخستین جلد از کارنامه عملیاتی گردان حبیب‌بن مظاهر لشکر 27 محمدرسول الله(ص) است که این جلد در چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در غرفه نشر 27 عرضه شد و استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه جلد نخست گردان نهم در 12 فصل است، ادامه داد: جنگ تحمیلی؛ تاوان انقلاب اسلامی، توقف دشمن، جنگ؛ سال دوم، گردان نهم، گمشده در عملیات، محرم ـ 3؛ به فرماندهی حاج علی، مرحله سوم؛ گرمدشت تا کوت‌سواری، مرحله چهارم؛ دوئل در خین، تا گردان حبیب؛ در شرق کانال ماهی، نبرد مسلم‌بن عقیل، مصاف در زمین‌های مسلح و عکس و اسناد از عناوین این فصل‌ها به شمار می‌رود.

نویسنده ادبیات دفاع مقدس با اشاره به اینکه کتاب گردان نهم به زودی رونمایی می‌شود، بیان داشت: گردان نهم در 850 صفحه منتشر شده است که حدود 100 صفحه از آن به عکس و اسناد اختصاص دارد و در این کتاب از اوایل جنگ تا سال 62 به تحریر در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: جلد دوم کارنامه عملیاتی گردان حبیب‌بن مظاهر لشکر 27 محمدرسول الله(ص) از سال 62 تا عملیات والفجر هشت در سال 64 را روایت خواهد کرد.


فارس