18 شهید و 110 زخمی فلسطینی ازابتدای 2014


2208 بازدید

18 شهید و 110 زخمی فلسطینی ازابتدای 2014

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه از ابتدای سال جاری میلادی 2014 ظرف سه ماه گذشته تاکنون 18 شهید و 110 زخمی بر جا گذاشته است.

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از پایگاه خبری فلسطین آن لاین، رژیم اشغالگر صهیونیستی علیرغم امضای توافق نامه آتش بس با گروه های مقاومت بعد از پایان یافتن جنگ این رژیم در سال 2012 علیه غزه، از آن تاریخ تا به امروز بارها مفاد این توافقنامه که با میانجیگری مصر به امضا رسیده را نقض کرده است.

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه با ابراز نگرانی از ادامه نقض قانون بین الملل از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی، از افزایش تجاوزات این رژیم از دریا، خشکی و هوا علیه مردم غزه که از 8 سال پیش تاکنون از سوی رژیم تل الربیع (تل آویو) مورد محاصره قرار گرفته اند، خبر داد و تاکید کرد که آمار شهدای فلسطینی ظرف سه ماه گذشته به 18 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به بسته بودن گذرگاه رفح طی 9 ماه گذشته از سوی مصر (بجز برخی روزها آن هم برای حالت های فوق العاده مانند عبور حجاج) گفت که همکاری دولت مصر با اشغالگران صهیونیست در اعمال تحریم ها علیه اهالی غزه موجب به خطر افتادن بیش از پیش زندگی روزمره مردم این منطقه بویژه بدلیل عدم امکان تامین نیازهای اساسی و اولیه آنها شده است.

محاصره غزه و بسته بودن گذرگاه رفح علاوه بر ممانعت از ورود حداقل 30% از داروهای مورد نیاز بیماران غزه، مشکلی اساسی در زمینه انتقال بیماران این منطقه برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان های کرانه باختری، مصر و سرزمین های اشغالی سال 1948 ایجاد کرده است.

القدره با بیان اینکه ادامه تهدید و تجاوزات رژیم صهیونیستی حجم بحران نوار غزه را افزایش می دهد، نهادهای بین المللی از جمله صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل را به مقابله با اقدامات غیر قانونی رژِیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین دعوت کرد.

القدره همچنین از وقوع فاجعه ای انسانی در بخش سلامت غزه بدلیل قطعی برق بر اثر نبود سوخت کافی برای بیمارستان های غزه و اتمام برخی از داروهای حیاتی هشدار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه نیروهای این وزارتخانه برای کمک رسانی به مردم این منطقه علیرغم نداشتن امکانات لازم، در آماده باش کامل به سر می برند، تصریح کرد بیش از یک میلیون و نهصد هزار شهروند فلسطینی ساکن غزه در شرایط تهدید آمیز از ناحیه رژیم صهیونیستی به سر می برند.


قدسنا