«آمریکا، انتخاب یک رئیس جمهور»؛ گزارشی از یک انتخابات در آمریکا


1598 بازدید

«آمریکا، انتخاب یک رئیس جمهور»؛ گزارشی از یک انتخابات در آمریکا

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ گزارشگری که جریان برگزاری یک انتخابات را از نزدیک زیر نظر می‌گیرد، فرصتی می‌یابد تا کسانی اعم از کاندیداهای انتخاباتی یا مشاوران آنان را که در این روند مشارکت جسته‌اند ، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. او می‌تواند. کسانی را که می‌کوشند، انتخابات را شکل بخشند و توسط آن شکل می‌گیرند؛ کسانی را که می‌کوشند بر رقبای خود پیروز گردند یا مغلوب رقبای خویش می‌گردند و بالاخره کسانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که می‌کوشند آمیزه صحیحی از آن چه باید گفته شود و آن چه که نباید بر زبان رانده شود و نیز اقداماتی که باید به عمل آید، فراهم آورند. این گزارشگر فرصتی می یابد تا با زیر نظر گرفتن رویدادها بکوشد طرز تفکر، حسابگری و واکنش سیاستمداران را دریابد و از بینش و اندیشه، آنان باخبر گردد. این نوع روزنامه‌نگاری و ژورنالیسم می‌تواند تاریخ یک دوره را بسازد. و گزارش بی‌طرفانه و تحریف نشده‌ای ارائه دهد.

نویسنده به عنوان خبرنگاری که جریان انتخابات سال 1980 را برای نیویورکر گزارش می‌کرد، کوشیده تا این روند را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهد.
هدف از نوشتن این کتاب ارائه یک تصویر از دوره‌ای است که از نیمه نوامبر 1979 شروع می‌شود. گزارش وقایع از دیدگاه‌های مختلف ارائه شده است. موضوعات و شخصیت‌های مختلفی ظاهر و یا از نظر پنهان می‌گردند، به طوری که از این گزارش بر می‌آید، انتخابات را می‌توان نه به صورت توالی از رویدادهای منفرد و آغازین بلکه به صورت یک تصویر کلی مورد بررسی قرار داد، به طوری که این تصویر به مراتب منسجم‌تر و یکپارچه‌تر از آن است که در زمان برگزاری انتخابات گمان می‌رفت و با نحوه‌ای که غالباً تفسیر و به خاطر سپرده می‌شود، نیز کاملاً فرق دارد.

کتاب در چهارده فصل تألیف شده است،‌ انحراف،‌ کندی،‌ بوش،‌ ریگان،‌ رئیس جمهور،‌ اندرسون‌، دورنهائی،‌ کنوانسیون حزب جمهوری خواه،‌ کنوانسیون حزب دمکرات،‌ ریگان،‌ اندرسون‌، رئیس جمهور و انتخاب عناوین این چهارده فصل هستند.


http://www.tasnimnews.com