امیر سرتیپ دوم کاظمی: «مرخصی اجباری» بهترین کتابی است که خوانده‌ام


2004 بازدید

امیر سرتیپ دوم کاظمی: «مرخصی اجباری» بهترین کتابی است که خوانده‌ام

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) امیر سرتیپ دوم «داوود کاظمی» رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش، امروز 13 اردیبهشت از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران دیدن کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که متاسفانه برخی جانبازان به علت مشکلات جسمانی شهید می‌شوند، بدون این‌که خاطراتشان ثبت و ضبط شود گفت: در سازمان امور ایثارگران و جانبازان ارتش هیاتی با عنوان معارف شهید صیاد شیرازی وجود دارد که به بیان شرح حال و تحریر عملیات 8 سال دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین در این مرکز پژوهش‌هایی درباره دفاع مقدس وجود دارد که به امر مستندسازی عملیات‌ها می‌پردازد.

معاون اسبق تربیت و آموزش ادامه داد: در مدیریت حفظ آثار سازمان‌های ایثارگران نیز بخشی وجود دارد که به مکتوب کردن شرح حال جانبازان، آزادگان و شهدای 8 سال دفاع مقدس می‌‌پردازد.

این آزاده سال های دفاع مقدس اظهار کرد: 29 اسفند سال گذشته که مصادف بود با تکریم شهدا، حدود 12 جلد کتاب با عنوان حدیث ماندگاری تحریر و منتشر شد. این آثار شرح حال زندگی شهیدان نیروی زمینی و آزادگان را در بر دارد که امیدوارم عموم مردم با مطالعه این آثار بیش از پیش با این قشر از جامعه آشنا شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان هم دست به قلم هستید؟ گفت: متاسفانه به دلیل فعالیت‌های اجرایی فراوانی که دارم این سعادت نصیبم نشده است. اما در طول روز می‌کوشم حدود 2 تا 3 ساعت مطالعه کنم.

معاون اسبق تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این پرسش که بیشتر در چه حوزه‌هایی کتاب مطالعه می‌کنید و بهترین کتاب حوزه دفاع مقدسی که اخیرا مطالعه کرده‌اید چه نام دارد؟ گفت: بیشتر در حوزه‌های شرح حال جانبازان و شهدای 8 سال دفاع مقدس مطالعه می‌کنم. کتاب «مرخصی اجباری» را که به قلم «سیمین پناهی» به رشته تحریر درآمده است بهترین کتاب حوزه دفاع مقدس می‌دانم؛ این اثر شرح حال زندگی شهدایی را بیان می‌کند که در پاکسازی مناطق جنگی نقش داشته‌اند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.


ایبنا