اسارت 5000 فلسطینی ازجمله 200 کودک درزندانهای اسراییل


1652 بازدید

اسارت 5000 فلسطینی ازجمله 200 کودک درزندانهای اسراییل

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از مرکز رسانه ای بین المللی خاورمیانه (IMEMC)، انجمن اسرای فلسطینی (PPS) در گزارش خود به مناسبت گرامیدشات اعلامیه جهانی حقوق بشر آمار اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به نقض آشکار حقوق بشر در فلسطین ادامه می دهد و در حال حاضر بیش از پنج هزار فلسطینی را در بازداشتگاههای خود محروم از ابتدایی ترین حقوق نگه داشته است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی با اعمال شکنجه و خشونت علیه اسرا و  نگه داری آنها در شرایط ظالمانه و بسیار سخت همه توافقنامه مربوط به اسرا از جمله کنوانسیون چهارم ژنو را نقض می کند.

براساس این گزارش، چهار اسیر فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی (2013) جان خود را از دست داده اند که از این تعداد سه نفر در داخل زندان و بخاطر کوتاهی عمدی پزشکی زندانبانان رژیم صهیونیستی جان باخته اند. یک نفر دیگر نیز از شدت بیماری که در طول اسارت از آن رنج می برد، بلافاصله بعد از آزادی اش جان خود را از دست داد.

در ادامه این گزارش آمده است که در حال حاضر 1400 اسیر فلسطینی بیمار هستند و از شرایط سلامت جدی رنج می برند. بیشتر این اسرای بیمار در زندان رمله رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

انجمن اسرای فلسطینی در ادامه گزارش اعلام کرد که در حال حاضر 53 فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر هستند که از  قبل از توافقنامه اسلو در سال 1993 بازداشت شدند. در حال حاضر 104 اسیر فلسطینی بیش از 20 سال از عمر خود را در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

این انجمن از جامعه بین الملل و گروههای حقوق بشر خواست تا جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینی ها بویژه اسرای فلسطینی را بگیرند.


قدسنا