جنگ افروزی، مشی رژیم صهیونیستی


2030 بازدید

ساسا رژیم صهیونیستی یک رژیم نظامی گر و جنگ افروز است. این رژیم از سال 1948 تا به امروز به پیشرفته سازی صنایع نظامی خود و تجهیز ارتش خود به انواع ساز و برگ های جنگی ادامه می دهد. تمامی آحاد جامعه صهیونیستی به جزء بنیادگرایان از سال 1948 تا به امروز مجهز به سلاح هستند. این قشر به امور معابد می پردازند و طبق قانون اسرائیل از خدمت نظامی اجباری در ازای پرداختن به امور دینی معاف هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با این وجود پاره ای احزاب صهیونیستی لائیک وجود دارد که می خواهند قشر مذهبی "بنیادگرایان" مثل دیگر قشرهای جامعه در ارتش اسرائیل خدمت کنند.
آنچه مایلم در این مقدمه پیرامون دولت عبری و جامعه صهیونیستی بگویم اینکه جنگ افروزی یک رکن اساسی در راهبرد رژیم اشغالگر قدس و پی ریزی جامعه و اقتصاد و سیاست به شمار می رود. سران صهیونیستی بر این باورند آنچه را که نمی توان با سیاست بدان دست یافت با جنگ می توان به دست آورد.
در این راستا می گویم که رژیم غاصب صهیونیستی نتوانست جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و دیگر گروه های مبارز فلسطین را به شناسایی خودش وادارد؛ به نحوی که ارتش اسرائیل در اواخر سال 2008 و اوایل سال 2009 با انواع جنگ افزارهای نظامی به نوار غزه حمله کرد و به مدت 22 این منطقه را زیر آتش سنگین خود گرفت، ولی نتوانست این گروه ها را به شناسایی رژیم صهیونیستی یا تسلیم وادارد. دشمن صهیونیستی در سال گذشته باریکه غزه را به مدت 8 روز بمباران کرد، ولی نتوانست غزه و مقاومت را به زانو درآورد. در این جنگ نیروهای مقاومت تل آویو را هدف قرار دادند. این جنگ ضربه سنگینی به سران سیاسی و مقامات نظامی اسرائیل وارد کرد؛ به نحوی که آنان مجبور به پذیرش توافقنامه آرام سازی اوضاع بر مبنای شروط مقاومت شدند.
این در حالی است که سران سیاسی و نظامی دولت عبری هر از گاهی طبل جنگ را به صدا در می آورند و ساکنان نوار غزه را تهدید به حمله می کنند، به رغم اینکه جو عمومی منطقه جنگ جدیدی را نمی پذیرد، ولی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل همچنان به تهدیدات خود ادامه می دهد.
رژیم صهیونیستی از قدرت کافی برای سوق دادن منطقه به سوی یک نبرد جدید و بر هم زدن اوضاع سیاسی آن برخوردار است، زیرا این رژیم به هیچ منطقی جزء منطق زور پایبند نیست. دولت عبری به بهانه های گوناگونی می تواند جنگ را بر جهانیان تحمیل کند.
پیش بینی ها حکایت از آن دارد جنگ آتی در شمال به وقوع می پیوندد، نه در جنوب. چندین فاکتور موید این پیش بینی ها است. امکان دارد محاسبات داخلی سران اسرائیل تمامی پیش بینی ها را بر هم بزند، از این رو باید این تهدیدات را جدی بگیریم.


مرکز اطلاع رسانی فلسطین