نگارش جلد نهم رمان «جاده جنگ» تا یک ‌ماه آینده تمام می‌شود


1591 بازدید

نگارش جلد نهم رمان «جاده جنگ» تا یک ‌ماه آینده تمام می‌شود

نویسنده رمان «جاده جنگ» گفت: نگارش جلد نهم این رمان تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.
 منصور انوری، نویسنده رمان «جاده جنگ» برگزیده کتاب سال در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره نگارش مجلد نهم این رمان اظهار داشت: در حال نگارش جلد نهم از مجموعه «جاده جنگ» هستم.
وی با اشاره به اینکه جلد نهم مراحل پایانی را سپری می‌کند، عنوان کرد: حال جاده جنگ خوب است و این جلد در حال به اتمام رسیدن است.
انوری در پاسخ به اینکه چرا جلدهای 6، 7 و 8 منتشر نشده است، ابراز داشت: قرار است همین روزها این مجلدات منتشر شود.
برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان اینکه نگارش جلد نهم رو به پایان است، توضیح داد: احتمالا تا یک ماه آینده نگارش این جلد نیز به پایان می‌رسد و پس از آن کتاب ویرایش و به ناشر سپرده خواهد شد.
وی اضافه کرد: بخشی از اوایل این مجلد در مقطع پایانی برهه زمانی دهه 20 است که مربوط به اشغال کشور توسط متفقین است، فاصله کوتاهی رمان وارد مسایل 15 خرداد شده و سلسله رویدادها ادامه می‌یابد.
رمان بلند «جاده جنگ» که جایزه‌های مختلفی از جمله کتاب سال را در کارنامه خود دارد، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها به کشور از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال کشور توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اتمام می‌رسد.
این مجموعه، واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی، خرابکاری گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان و جنگ 8 ساله عراق علیه ایران را به تصویر می‌کشد.
شخصیت اول این مجموعه یک سرباز وظیفه ژاندارمری با نام سیدرضا شریفی است که وقایع دهه 30 از زبان او بیان می‌شود. سیدرضا 35 سال از کشور خارج می‌شود و به این بهانه، در قسمتی از رمان حضور ندارد و دوباره در روزهای آغاز جنگ تحمیلی، به خرمشهر می‌رود و مجدداً به داستان بازمی‌گردد.
انوری برای نگارش این رمان، از اسناد موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گفتگو با سیدرضا شریفی الهام گرفته است.
انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری کار انتشار این مجموعه را برعهده دارد.


فارس