یا چکمه بخرید یا بودجه بی بودجه


1316 بازدید

یا چکمه بخرید یا بودجه بی بودجه

کمیته دارایی پارلمان رژیم صهیونیستی اعطای بودجه به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را مشروط به خرید چکمه های اسراییلی کرده است.

بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) بنقل از عاروتص شوا، کمیته دارایی پارلمان رژیم صهیونیستی روزگذشته (دوشنبه) در جلسه اضطراری علل بسته شدن قریب الوقوع شرکت صهیونیستی"بریل" رابررسی کرد.

این شرکت دیرزمانی است که تامین کننده ی چکمه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی است.اما از 3 نوامبرجاری ماموران خرید نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی سفارشاتشان به بریل را بدلیل کاهش بودجه متوقف کرده اند.مقامات این شرکت هم پس ازآنکه یک سفارش 10 هزار تایی ارتش اسرائیل به آنها لغو شد اعلام کردند که کارخانجات بریل با خطر تعطیلی روبروست.

اعضای کمیته دارایی پارلمان رژیم صهیونیستی هم در پایان جلسه دیروز خود باانتشار بیانیه ایی پرداخت هرگونه بودجه ای به نیروهای امنیتی را منوط بخرید دوباره چکمه از شرکت بریل کردند. "نیسان اسلومینسکی"رئیس کمیته یادشده به نمایندگان وزارت جنگ اسرائیل تا آخراین هفته فرصت داده است تا با شرکت تولید کننده چکمه به توافق برسند.

"اسلومینسکی"ادعای مقامات وزارت جنگ در مورد کمبود 9میلیون دلاری برای خرید چکمه را لطیفه دانست ومقامات وزارت جنگ اسرائیل را به بهانه جویی برای اجرای سیاستهای خود متهم کرد.کمیته ی دارایی پارلمان رژیم صهیونیستی بتازگی میلیاردها دلار برای جبران کسری بودجه دستگاه جنگی اسرائیل به وزارت جنگ رژیم اشغالگر قدس اختصاص داده است.

اعضای این کمیته با انتقاد شدید ازبرنامه های وزارت جنگ برای خرید چکمه از کشورهای دیگر اعلام کردند امنیت اجتماعی وصنعتی جامعه صهیونیستی جزولاینفک امنیت اسرائیل است.

"یونی چتبون"ازاعضای این کمیته اظهار داشت:"در زمان جنگ این چه عقلانیست که به فرض یک افسر تلفن را بردارد وبگوید باراک (اوباما)شما برای ما هزار جفت چکمه با سایز 43 بفرستید"این واقع بینانه نیست،پس از جنگ دوم با لبنان،ما شاهد بوده ایم که دسترسی فوری به چکمه برای ارتش چقدر اهمیت دارد.

وی در پاسخ به ادعایی که چکمه های شرکت اسرائیلی بریل خوب طراحی نشده اند گفت:من 10سال از این چکمه ها بعنوان سرباز،افسر و فرمانده در ارتش استفاده کرده ام.ده سالی که در جنگ و درگیری بود.

در رابطه با قیمت بالای چکمه های بریل در مقایسه با چکمه های آمریکایی،شیمون هورویز مدیر فروش این شرکت اذعان کرد که چکمه های شرکتش 9 تا 11 درصد گرانتر هستند.

وی در عین حال اظهارداشت:مدیر اجرایی وزارت جنگ به بریل این اجازه راداده است که چکمه های خودرا بدلیل کیفیت بهتر می توانند تا 15 درصد گرانتر عرضه کنند. این دومین بار است که شرکت بریل با چنین مسئله ای روبرو میشوند بار نخست دراوایل سال 2012 شرکت یاد شده بدلیل اینکه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از قصد خودبرای خرید از تولیدکنندگان آمریکایی خبرداده بودند دچار مشکل شده بود.

 


قدسنا