مردم فرانسه نیز از قدرت و کنترل لابی اسرائیل در رنج‌ هستند


1604 بازدید

مردم فرانسه نیز از قدرت و کنترل لابی اسرائیل در رنج‌ هستند

«سارکوزی، اسرائیل و یهودیان» عنوان اثری از «پل اریک بلانرو» با ترجمه غلامرضا منتظمی است. این اثر انعکاسی از صدای نارضایتی یک تاریخدان فرانسوی است که می‌گوید رسانه‌های غربی همچنان در کنترل لابی اسراییل‌اند با وجود این مردم فرانسه فریب نمی‌خورند.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «پل اریک بلانرو» نویسنده و مورخ فرانسوی و از معروف‌ترین شخصیت‌های ضدصهیونیستی اروپاست که این اثر را درباره قدرت و نفوذ لابی صهیونیست در فرانسه نوشته است.

کتاب «سارکوزی، اسرائیل و یهودیان» به عنوان معروف‌ترین اثر درباره افشاگری لابی صهیونیستی فرانسه شناخته شده است. مولف هدف خود را اعلام خطر نسبت به تغییر سیاست خارجه فرانسه در راستای قربانی‌کردن منافع ملی این کشور برای منافع اسراییل و مصالح صهیونیست جهانی بیان می‌کند.

چاپ و توزیع کتاب وی در سرزمین آزاد فرانسه به علت فشارهای لابی اسرائیل در آن کشور نیز
 این کتاب تصویری از رییس جمهوری سارکوزی نشان می‌دهد که چگونه به جای منافع فرانسه، برای تامین منافع اسراییل تلاش می‌کند 
با مشکلات شدیدی مواجه بود تا حدی که چاپ، نشر و توزیع آن در فرانسه ممنوع شد و به مدت 6 ماه پس از چاپ آن در بلژیک هیچ توزیع‌کننده کتابی حاضر به پخش و توزیع آن در فرانسه نشد. چنین برخوردی با کتاب موجب شهرت آن شد و این اثر به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه از طریق اینترنت تبدیل شد.

همچنان که عنوان کتاب نشان می‌دهد، مولف یک نظام را توصیف نمی‌کند بلکه روی آثار مردی تمرکز دارد که به عنوان مهم‌ترین نیروی لابی اسرائیل در فرانسه، قرابت عجیب میان فرانسه و اسرائیل را محقق کرده است. این کتاب نه یک مطالعه ساختاری بلکه تالیف کامل اطلاعاتی به شمار می‌آید که بسیاری از آن‌ها را ذهن مخاطب فرانسوی به فراموشی سپرده و برای مخاطب ایرانی در حد وسیع‌تری مجهول است. وی تصویری از رییس جمهور سارکوزی نشان می‌دهد که چگونه به جای منافع فرانسه، برای تامین منافع اسرائیل تلاش می‌کند.

همچنان که در
 یهودی‌ستیزی که رهبران ایران را متهم به آن می‌کنند، یک افسانه است. جامعه یهودی ایران هرگز کوچکترین آزار و اذیتی از سوی نخبگان و مردم مسلمان ایران ندیده است، نه امروز و نه هرگز 
بخشی از معرفی کتاب نوشته شده است، «یهودی‌ستیزی که رهبرای ایران را متهم به آن می‌کنند، یک افسانه است. جامعه یهودی ایران هرگز کوچکترین آزار و اذیتی از سوی نخبگان و مردم مسلمان ایران ندیده است، نه امروز و نه هرگز در تاریخ، تاحدی که می‌تواند به عنوان نمونه‌ای در جهان الگو قرار گیرد. محمود احمدی‌نژاد هرگز گفتاری کینه‌توزانه نداشته است، بلکه با تحریف و به‌کار بردن عباراتی ناشی از ترجمه‌های بد اظهاراتش، یهودی‌ستیزی را به وی نسبت می‌دهند. احمدی‌نژاد یک یهودی‌ستیز نیست و ضد سیطره اسرائیل بر اروپا و آمریکاست.»

این اثر در هفت فصل به مباحثی مانند لابی یهود یا شبکه طرفدار اسرائیل، پناهگاه امن جماعت، مرد شبکه‌های آمریکایی، سارکوزی اسرائیلی، پارتیزان‌های حامی تل‌آویو، اشرافیت جدید و فرهنگ و وابستگی می‌پردازد.

نخستین چاپ کتاب «سارکوزی، اسرائیل و یهودیان» را موسسه مطالعاتی ابن‌سینا(سیمای پارسا) با شمارگان دو هزار نسخه در 448 صفحه به بهای 18 هزار تومان چاپ و روانه بازار نشر کرده است.


ایبنا