داوری ‌آثار ارسال شده به دبیرخانه جایزه جلال آل احمد در مرداد ماه


2320 بازدید

 داوری ‌آثار ارسال شده به دبیرخانه جایزه جلال آل احمد در مرداد ماه

مدیر عامل موسسه خانه کتاب از داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه جایزه جلال آل احمد در اوایل مرداد ماه خبر داد.-
علی شجاعی‌صائین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مجمع عمومی موسسه خانه کتاب اظهار کرد: این جلسه بر اساس روند سالیانه، هر سال اواخر تیرماه با هدف بررسی مسایل داخلی موسسه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه سال جاری این مجمع که هفته گذشته برگزار شد، ابتدا گزارشی از روند فعالیت‌های موسسه خانه کتاب ارایه و سپس حسابرس موسسه وضعیت مالی آن را تشریح کرد.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب با بیان این‌که در این مجمع اعضای هیات امنا، بازرسان قانونی، حسابرس موسسه و اعضای هیات مدیره آن حضور داشتند، افزود: اتخاذ تصمیم‌هایی از سوی هیات امنای موسسه خانه کتاب درباره مسایل مالی از دیگر دستاوردهای این جلسه به شمار می‌آید.

شجاعی‌صائین در پاسخ به این سوال که «آیا موسسه خانه کتاب اکنون فعالیت ویژه‌‌ای در دست اقدام دارد؟» گفت: این موسسه داوری آثار مربوط به بیست‌وپنجمین دوره جایزه کتاب فصل را که ویژه بهار سال 1392 است، در اولویت دارد. آیین پایانی این دوره از جایزه کتاب فصل مهرماه سال جاری برگزار می‌‌شود.

وی با بیان این‌که برگزاری ششمین دوره جایزه جلال آل‌احمد در دوم آذرماه سال جاری از دیگر برنامه‌های موسسه خانه کتاب محسوب می‌شود، گفت: نویسندگان، منتقدان، ادیبان، تاریخ‌نگاران و ناشران تا 31 تیرماه 1392 مهلت دارند آثار تالیفی خود را که برای نخستین بار در سال 1391 به چاپ رسیده است، به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند. داوری آثار اوایل مرداد ماه آغاز خواهد شد.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب افزود: از دیگر برنامه‌های جاری موسسه خانه کتاب می‌توان به برگزاری هفتمین دوره جایزه گام اول به دبیری جواد محقق اشاره کرد. این موسسه بلافاصله بعد از پایان مهلت ارسال آثار (پایان تیرماه) داوری آن‌ها را آغاز می‌کند و آبان ماه به برپایی آیین اختتامیه این جایزه اقدام خواهد کرد.


ایبنا