هشدار اتحادیه اروپا به اسراییل نسبت به شهرکسازی


1628 بازدید

هشدار اتحادیه اروپا به اسراییل نسبت به شهرکسازی

سفیران پنج کشور بزرگ عضو اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواستند باادامه شهرک سازیها ننگ شکست مذاکرات سازش رانپذیرد.

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص نمایندگان پنج کشور عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند در صورتیکه رژیم صهیونیستی پس ازآزادی اسرای فلسطینی مرحله سوم دراواخر ماه جاری میلادی(دسامبر)طرح دیگری را برای ساخت شهرکهای جدید اعلام کند مسئولیت شکست مذاکرات سازش راباید بعهده بگیرد.

دیروزوزرای خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قطعنامه ای را تصویب کردند که درآن طرفین فلسطینی واسراییلی به ادامه مذاکرات دعوت شده اند.دراین قطعنامه تاکید شده است در صورت تحقق فرآیند صلح اسراییل و فلسطینیها بسته ویژه و بیسابقه اقتصادی،سیاسی و کمکهای امنیتی دریافت خواهند کرد وروابط هر دو طرف بااتحادیه اروپا به"همکاری ویژه ممتاز"ارتقا خواهد یافت.

بلافاصله پس ازتصویب این قطعنامه، نمایندگان کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا با "نسیم بن شتریت"نماینده موقت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دراتحادیه اروپا نشستی اظطراری برگزار کردند.در این جلسه که سفیران اسراییل درلندن، برلین، رم، مادرید و پاریس نیزدرآن شرکت داشتند این مسئله راباآنها در میان گذاشتند.نمایندگان پنج کشورعضو اتحادیه اروپا قرار است امروز(سه شنبه) با نمایندگان فلسطین مذاکراتی جداگانه داشته باشند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر ادامه شهرک سازی را در مقابل آزاد‌ی شماری ازاسیران فلسطینی را خواستار شده بود که این امر با مخالفت آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شد.

یکی از مشکلات بزرگ تشکیلات خودگردان عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در مقابل جامعه جهانی از جمله ضرورت توقف شهرک‌سازی است. براساس تازه ترین نظرسنجی، اکثر شرکت کنندگان فلسطینی نیز معتقدند که این مذاکرات هم به دلیل نقض تعهدات از سوی دولت اسراییل وهم نبود اعتماد به رهبری فلسطینی به شکست خواهد انجامید.

بدبینی فلسطینی ها به مذاکرات سازش و تحقق صلح درحالی است که براساس تازه ترین نظرسنجی انجام شده در جامعه صهیونیستی، حدود سه چهارم اسراییلی ها نیز معتقدند که صلح با فلسطینی ها حتی در صورت از سرگیری مذاکرات سازش امکان پذیر نیست. کری بعد از بعهده گرفتن وزارت خارجه آمریکا در فوریه سال جاری میلادی (2013) چندین بار به فلسطین اشغالی سفر کرده است. مهلت 9 ماهه نیز توسط آمریکا برای مذاکرات سازش و احقاق صلح تعیین شد.

 


قدسنا