شهادت 7هزار فلسطینی بعداز توافقنامه اوسلو


1663 بازدید

شهادت 7هزار فلسطینی بعداز توافقنامه اوسلو

بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) بنقل از پایگاه خبری فلسطین پرس، "شعوان جبارین" مدیر مرکز حقوق بشرفلسطین در کنفرانس خبری که در رام الله تشکیل شد، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان توافقنامه اوسلو که 20سال قبل امضا شد، 7308 فلسطینی را به شهادت رسانده است که 1915از این تعداد در کرانه باختری، 5118 در غزه بودند که 96 نفر از آنها توسط شهرک نشینان و 63 نفر نیز پشت مراکز ایست و بازرسی ارتش این رژیم  بشهادت رسیدند.
وی با اشاره با اینکه 20 سال از این توافقنامه گذشته تاکید کرد که رژیم صهیونیستی  607 باب منزل مسکونی فلسطینی ها را با عنوان مجازات برای صاحبان این منازل  و1545 منزل دیگر را بدلیل نداشتن مجوز منهدم کرده است.
"سحر فرنسیس"مدیر موسسه الضمیر به نمایندگی از  12 موسسه حقوقی فلسطینی نیز در این باره گفت که روز جهانی حقوق بشر مصادف است با گذشت بیست سال از توافقنامه اوسلو که در سایه آن حقوق مردم فلسطین پایمال شده است و تا به امروز از امنیت جانی محروم هستند. علاوه براین مردم فلسطینی از حقوق اقتصادی واجتماعی نیز محروم شدند.
وی افزود که در طی بیست سال گذشته بسیاری از زمین های مردم فلسطین بدست رژیم صهیونیستی مصادره شد بطوری که 58 ٪ از زمین های فلسطین در اختیار اسرائیل قرار گرفته است.علاوه براین، مقامات رژیم صهیونیستی سیاست جدا کردن نوار غزه را از کرانه با ختری نیز بکار گرفتند که طی آن ارتش رژیم صهیونیستی اعمال ضد انسانی بر ساکنان این دو منطقه انجام داده است.
شعوان جبارین از موسسه بین المللی حقوق بسر خواست که از ادامه دادن رژیم اسرائیل به اعمال وحشیانه وضد انسانی خود علیه مردم فلسطین جلوگیری کنند.
وی در پایان جنبش فتح وحماس را به وحدت دعوت و تاکید کرد که اختلاف گروه فتح وحماس مانع آشتی ملی می شود و این کار تنها به نفع اسرائیل خواهد بود.


قدسنا