آغاز عرضه کتاب «اینجا آلونک ننه علی است» از ابتدای هفته آینده


1530 بازدید

آغاز عرضه کتاب «اینجا آلونک ننه علی است» از ابتدای هفته آینده


کتاب «اینجا آلونک ننه علی است» تالیف و گردآوری سیاوش امیری از ابتدای هفته آینده روانه بازار نشر می‌شود.
 

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «اینجا آلونک ننه علی است» تالیف و گردآوری سیاوش امیری در 234صفحه در 80 عنوان مطلب از دریچه انتشارات فن‌آوران توتیا روانه بازار نشر شد.
این کتاب که به صورت تمام رنگی به همراه عکس‌های منتشر نشده از مرحوم ننه علی است جمع‌آوری آن بیش از 14 ماه به طول انجامیده است.
موضوعات این کتاب شامل زندگی‌نامه مستند ننه علی، تصویر شناسنامه ایشان، بیان خاطرات مردم با مادر شهید، مجموعه تصاویر منتشره و منتشر نشده ننه علی، مجموعه شعرهای شاعران در وصف ایشان، دل نوشته‌ها و یادگار نوشته های آلونک ننه علی است.
 
 
سیاوش امیری نویسنده کتاب «اینجا آلونک ننه علی است»
 
به گزارش فارس، شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست که در دوران ستم شاهی در هواپیمایی کشوری مشغول به خدمت بود، در حین حمل و پخش اعلامیه های امام خمینی(ره) در شهر اهواز شناسایی و توسط ساواک دستگیر و پس از تحمل شکنجه های بسیار به شهادت رسید و در قبرستان اهواز دفن شد.
این مادر بزرگوار پس از با خبر شدن از شهادت فرزندش عازم اهواز می‌شود و به مدت یک سال در کنار مزار تنها فرزند پسرش بیتوته می‌کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اطلاع امام خمینی(ره) می رسانند که در اهواز مادری به مدت یکسال در کنار مزار فرزند در حال زندگی است در حالی که این مادر ساکن تهران است.
به دستور امام(ره) پیکر این شهید به تهران منتقل می‌شود و این مادر شهید از سال1357 تا 1378 در بهشت زهرا(س) بر روی مزار فرزندش خانه‌‌ای بنا و شبانه روز در آنجا زندگی می‌کند. ننه علی پس از مدت‌ها بیماری جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.


فارس