افزایش شاخص تولیدات صنعتی فلسطین


1588 بازدید

افزایش شاخص تولیدات صنعتی فلسطین

شاخص تولیدات صنعتی فلسطین در ماه اکتبر ۲۰۱۳ نسبت به ماه گذشته 1.32 درصد رشد را نشان می‌ دهد.

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، اداره آمار مرکزی فلسطین در گزارشی از افزایش شاخص تولیدات صنعتی (IPI) فلسطین در ماه اکتبر خبر داد و اعلام کرد که این افزایش بیشتر نتیجه افزایش فعالیت در بخش معدن و کانی های باارزش بوده است که بالغ بر 4.15 درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، بخش صنایع نیز رشد 3.21 درصد داشته که سهم 80.56 درصد از مجموع صنایع را دارد. بخش آب و برق که سهم 14.85 درصدی از کل صنایع را به خود اختصاص می دهد در ماه اکتبر در مقایسه با ماه گذشته 7.59 درصد کاهش داشته است.

شاخص تولیدات صنعتی (IPI) تغییرات ماهانه در تولید برای بخش های عمده صنعتی از جمله معدن ، تولید ، و خدمات عمومی را نشان می دهد، اما شامل ساخت و ساز نمی شود.

از آنجا که تولید بر حسب بازده تعیین می شود و نه بر حسب ارزش دلار، این شاخص را تورم منحرف نمیکند و باعث می شود که شاخص تولیدات صنعتی(IPI) یک شاخص دقیق از ظرفیت تولید صنعتی کشور باشد.

شاخص تولیدات صنعتی (IPI) بسیارهمگام با چرخه کسب و کار می باشد و یک فشارسنج دقیق از اشتغال تولید، درآمد متوسط و درآمد شخصی در نظر گرفته شده است. افزایش ماه به ماه شاخص تولیدات صنعتی (IPI) نشان می دهد که شرکتها به خوبی عمل می کنندواین مهم بازار را تحت تأثیر قرار می دهد.


قدسنا