جلد 26 و 27 تقویم تاریخ دفاع مقدس منتشر شد


1945 بازدید

جلد 26 و 27 تقویم تاریخ دفاع مقدس منتشر شد

روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی اعلام کرد این مرکز در جدیدترین اثر خود و در راستای ثبت و انتقال وقایع دفاع مقدس به نسل جدید و آیندگان و جاودانه ساختن دلیری‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام،جلد 26 و 27 تقویم تاریخ دفاع مقدس را منتشر کرد.

جلد 26 تقویم تاریخ دفاع مقدس با نام«مسلم ابن عقیل،فراتر از شجاعت»تألیف آقای فرهاد بهروزی به بررسی حوادث مهر 1361در جنگ تحمیلی می پردازد که جبهه‌های جنگ عرصه­ی کارزارهای نابرابر بود. در این ماه عملیات مسلم بن عقیل منجر به آزادسازی بخشی از مناطق اشغال شده گردید. دشمن بعثی در راه عقب‌نشینی به ارتفاعات پناه می‌برد و به رغم اینکه در منطقه کرمانشاه از پشتیبانی هوایی خوبی برخوردار بود رزمندگان اسلام توانستند ارتفاعات مشرف به شهر مندلی را متصرف شوند که این به نوبه خود به خطر انداختن بغداد بود. اما به‌رغم احاطه بر شهرها، نیروهای ایرانی به هیچ عنوان شهرها و غیرنظامیان را هدف توپخانه قرار ندادند.

همچنین جلد 27 تقویم تاریخ دفاع مقدس با«نام پیروزی خون بر شمشیر در محرم»تألیف سعید پورداراب به حوادث آبان 1361 در جنگ تحمیلی می پردازد که عملیات محرم در سه مرحله و طی حدود پنج روز به اجرا درآمد. در مرحله‌ی اول عملیات؛ رزمندگان اسلام ارتفاعات 400، 298، پل چم‌سری و حوزه‌ی نفتی عنبران را آزاد کردند و در مراحل دوم و سوم نیز اهدافی را تصرف نمودند. فرماندهان نظامی ایران، بغداد و بصره را دو هدف استراتژیک برای تصرف می‌دانستند که بغداد، هدف نهایی جنگ بود و بصره، هدف میان‌مدت به شمار می‌رفت. با انجام عملیات محرم، تا اندازه‌ای جوّ ناشی از برخی ناکامی­های عملیات رمضان در جبهه‌ی خودی تغییر پیدا کرد و نیروهای پرتوان ما نسبت به عملیات‌های بعدی امیدوارتر شدند.

جلد 26 تقویم تاریخ دفاع مقدس در شمارگان 2000 نسخه و 1015 صفحه و به قیمت 340.000 ریال و جلد 27 تقویم تاریخ دفاع مقدس در شمارگان 2000 نسخه و 808 صفحه و به قیمت 270.000 ریال روانه بازار نشر گردیده است.

لازم به ذکر است علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.


مرکز اسناد انقلاب اسلامی