تقدیر از خبرنگار فعال و راه اندازی شبکه تلویزیونی همزمان با هفته کتاب


1481 بازدید

تقدیر از خبرنگار فعال و راه اندازی شبکه تلویزیونی همزمان با هفته کتاب

خبرنگار فعال در ایام بیست یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران معرفی و تجلیل خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، خبرنگار فعال در ایام بیست یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران معرفی و تجلیل خواهد شد. آثار و فعالیت تمامی رسانه‌های الکترونیک و مکتوب کشور از سوی کارشناسان ستاد برگزاری «هفته کتاب» در این ایام مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سید مهدی جعفری مدیر کمیته روابط عمومی بیست یکمین دوره هفته کتاب در این باره گفت: پس از بررسی کارشناسان، فعال‌ترین خبرنگار که اخبار و فعالیت‌های هفته کتاب را بیشتر از سایرهمکارانش مورد پوشش قرار داده، به صورت وی‍‍‍ژه قدردانی می‌شود.
به گفته وی این اقدام با هدف ایجاد رقابت در اطلاع رسانی میان رسانه‌ها و تقدیر از خبرنگار فعال در اشاعه فرهنگ کتابخوانی میان اقشار مختلف جامعه صورت می‌گیرد.
* چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ششم آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح می‌شود
چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب دفاع مقدس از 7 تا 13 آبان ماه و از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه مندان است. این نمایشگاه با حضور 120 ناشر شامل 95 ناشر خصوصی و 25 ناشر دولتی به همت سپاه حضرت رسول الله (ص)، سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بسیج و سپاه و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) برگزار می‌‌شود.
در این نمایشگاه 300 میلیون بن کارت کتاب با سطح بندی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. هم چنین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 600 میلیون تومان یارانه به این نمایشگاه اختصاص داده است. شش هزار عنوان کتاب ارائه شده در چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با 40 درصد تخفیف عرضه می‌شود که 20 درصد از این تخفیف شامل یارانه تخصیص یافته به نمایشگاه و 20 درصد نیز از سوی ناشران ارائه خواهد شد.
نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن ایام بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد انگیزه نوقلمان، حمایت از ناشران دفاع مقدس، معرفی آثار دید نشر در حوزه دفاع مقدس و ایجاد موج فرهنگی در این حوزه برگزار می‌شود.
بنابر این خبر، سردار نقدی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار تهران، شهردار تهران و فرمانده سپاه تهران برای حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دعوت شده‌اند.
* راه اندازی شبکه تلویزیونی کتاب هم زمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب
دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی شبکه تلویزیونی کتاب هم زمان با این رویداد خبر داد.
محمد الهیاری دبیر هفته کتاب در چهارمین نشست هم اندیشی اعضای این رویداد اظهار کرد: شبکه تلویزیونی کتاب زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پخش برنامه‌هایی با محوریت کتاب و کتابخوانی کار خود را آغاز می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر برنامه‌های کوتاه خبری این شبکه با لوگوی هفته کتاب از شبکه خبر پخش می‌شود تا ساعات تولید برنامه‌های شبکه به حد نصاب برسد و در یک شبکه مستقل به نمایش در آید.
در این نشست هم چنین نمایندگانی از خبرگزاری کتاب و رادیو کتاب نیز برای تعامل با اعضای ستاد حضور داشتند. هم چنین سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کمیسیون ملی یونسکو و چند نهاد دیگر برنامه‌های خود را در این نشست ارائه دادند.
چهارمین نشست هم اندیشی اعضای بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه 5 آبان ماه در محل ساختمان فجر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


فارس