تعامل اطلاعاتی (!)


1967 بازدید

تعامل اطلاعاتی (!)
دوشنبه 23 امرداد 2537
ملاقات تیمسار ریاست ساواک با رابط سرویس امریکا و جانشین او

به عرض می‌رساند:
طی ملاقات یادشده بالا آقای «فلتمن» رابط جدید سرویس امریکا در ایران از حضور تیمسار ریاست ساواک درخواست کرد تا ترتیبی داده شود که نامبرده پیرامون مسائل مربوط به ایران توجیه شود تا تصویر روشنی از ایران در اختیار داشته باشد. تیمسار ریاست ساواک ضمن تصویب، فرمودند: ترتیب این کارها داده خواهد شد. مطالبی که ‌آقای «فلتمن» مایل است پیرامون آنها توجیه شود عبارت است از:
الف ـ تهدیدهایی که متوجه دولت شاهنشاهی است و نحوه مقابله با این تهدیدها.
ب ـ مناطق مرزی بین دولت شاهنشاهی ایران از یک طرف و عراق و افغانستان از طرف دیگر.
رابط سرویس امریکا همچنین به عرض رسانید که در زمینه همکاری با اداره کل هشتم ساواک برای پیاده کردن نوارهای تهیه شده از عملیات مشترک با آن اداره کل در گذشته از وجود همسر یکی از دیپلماتهای امریکایی که به زبان روسی تسلط کامل داشت به طور موقت استفاده می‌گردیده است اما سرویس امریکا در نظر دارد یک نفر را به طور دائم به همین منظور به ایران آورد تا همکاری با اداره کل هشتم در این مورد توسعه پیدا کند.
رابط همچنین خاطرنشان ساخت که اصولاً سرویس امریکا مایل به بسط همکاری‌هایی در زمینه ضدجاسوسی با ساواک بوده و هر موقع که تیمسار ریاست ساواک لازم بدانند کارشناسانی را در این زمینه و به ویژه در مورد پیاده کردن نوارهای عملیات مشترک شنود از صورت [به صورت] نوشته و همچنین بررسی عملیاتی این نوارها به ایران اعزام خواهند کرد.