آثار نفیس کتابخانه ملی ایران به عبدالحسین حائری اهداء می‌شود


1660 بازدید

آثار نفیس کتابخانه ملی ایران به عبدالحسین حائری اهداء می‌شود

کتابخانه ملی ایران در مراسم بزرگداشت عبدالحسین حائری، آثار نفیس منتشره خود را به این استاد اهداء و مقالات و سخنرانی‌های ارائه شده در این مراسم را در فصلنامه «نامه ایران و اسلام» منتشر خواهد کرد.
 
 به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، همایش بزرگداشت استاد عبدالحسین حائری سه‌شنبه 26 شهریور سال جاری با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جمعی از شخصیت‌های عالی رتبه کشوری در تالار شهید مدرس معروف به مشروطه کتابخانه مجلس برگزار می‌شود.
در این مراسم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به پاس تلاش استاد حائری در نظر دارد تا آثار نفیسی که در این کتابخانه تاکنون منتشر شده‌ است، را به این استاد اهداء کند.
به گفته عنایت سالاریان، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه ملی ایران، همه مقالات و سخنرانی‌هایی که در روز بزرگداشت استاد عبدالحسین حائری صورت می‌گیرد در ویژه‌نامه و فصلنامه «نامه ایران و اسلام» به چاپ خواهد رسید.
وی با بیان اینکه کتابخانه ملی تلاش دارد تا این مراسم را حمایت مالی و معنوی کند، ادامه می‌دهد: در بزرگداشت استاد حائری، نمایشگاه جانبی از آثار منتشره کتابخانه ملی ایران به ویژه «فهرستگان نسخ خطی (فنخا)» برپا می‌شود.
بر اساس این گزارش، استاد حائری بیش از نیم قرن (از سال 1331) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی حضور داشته و نزدیک به 20 سال  عهده‌دار سمت ریاست کتابخانه مجلس بوده است. وی صاحب نظریه «بازنویسی تاریخ علم بر اساس بازنویسی فهارس نسخ خطی» است که جایزه‌ جهانی را نیز برای وی به ارمغان آورده است.


فارس