استان تهران صاحب 25 ایستگاه مطالعه می‌شود


1598 بازدید

مهدی تاج‌الدینی، کارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: این استان در فاز سوم اجرای این طرح ملی صاحب 25 ایستگاه مطالعه می‌شود که 21 ایستگاه در شهرستان‌ها و چهار ایستگاه در شهر تهران مستقر خواهد شد.-
تاج‌‌الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: فاز سوم طرح ملی ایستگاه مطالعه در استان تهران از شنبه 16 شهریور ماه در کل کشور آغاز می‌شود و در جریان این طرح چهار ایستگاه مطالعه در شهر تهران و 21 ایستگاه دیگر در سطح شهرستان‌های این استان دایر خواهد شد.

وی درباره استقرار این ایستگاه‌های مطالعه در استان تهران گفت: شهرستان‌های اسلام‌شهر، ملارد، شهر قدس، گلستان، شهریار، ورامین و نسیم‌شهر هر کدام دارای دو سازه مطالعاتی خواهند شد.

کارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: شهرستان‌های رباط کریم،باقر‌شهر، بومهن، صباشهر، دماوند، وحیدیه، نظر آباد از دیگر شهرستان‌هایی هستند که در فاز سوم طرح ملی ایستگاه مطالعه کشور صاحب یک سازه از ایستگاه‌های مطالعه خواهند شد.

افتتاح ایستگاه‌های مطالعه بیمارستان شریعتی و بانک ملی فردوسی
تاج‌‌الدینی درباره ایستگاه‌های مطالعه شهر تهران گفت: ایستگاه‌های مطالعه بیمارستان‌‌های شریعتی و بانک ملی شعبه مرکزی خیابان فردوسی از دوشنبه (18 شهریور ماه) افتتاح خواهد شد. مرکز قلب تهران و بیمارستان فیروز آبادی شهر ری از دیگر گزینه‌های احداث ایستگاه مطالعه است که با همکاری این مراکز به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

کارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به ارسال 310 هزار جلد کتاب در فاز سوم طرح ملی ایستگاه مطالعه عنوان کرد: با آغاز فاز سوم این طرح کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه در فاز اول و دوم جا‌به جا می‌شوند.

تاج‌الدینی درباره تعداد کتاب‌های ارجایی از زمان آغاز طرح ملی ایستگاه مطالعه در کشور تا پایان مرداد ماه سال 1392 گفت: یک مییلون و 150 هزار و 620 جلد کتاب در مجموع از زمان آغاز طرح ملی ایستگاه مطالعه در کشور تا کنون توزیع شده که از این تعداد 189 هزار و 912 جلد کتاب برگشت داده شدند.

وی درباره تعداد امانت کتاب در ایستگاه‌های مطالعه استان تهران عنوان کرد:تا پایان مرداد ماه امسال مردم 484 هزار و 857 جلد کتاب را از ایستگاه‌های مطالعه استان تهران به امانت بردند.

کارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به میانگین بازگشتی کتاب در این طرح اظهار کرد: میانگین کتاب‌های بازگشتی روز در استان تهران 59 جلد است و استان تهران رتبه دوم کشور را به صورت میانگین در برگشت آثار دارد.

تاج‌الدینی افزود: ایستگاه‌های مطالعه استان تهران با توجه به میانگین آثار امانت داده شده در روز با 151 جلد کتاب، رتبه سوم را در کل کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به میانگین کتاب‌های استفاده شده در ایستگاه‌های مطالعه عنوان کرد: تا کنون 211 کتاب در این ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفتند و در بخش استفاده از کتاب، تهران رتبه نخست را در کل کشور دارد.

کارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به استقرار ایستگاه‌های مطالعه اظهار کرد: از مجموع 950 ایستگاه مطالعه در کشور، 162 ایستگاه مطالعه تا پایان امسال در استان تهران مستقر خواهد شد.


ایبنا